Mulet comparteix amb el director d’Aerocas els reptes sobre el futur de l’aeroport de Castelló

  • Segons el senador de Compromís, "un avió cada dos o tres dies evidencia que les coses no es planificaven correctament, mentre es gastaven quantitats indecents de diners”

VilaWeb
Redacció
22.03.2016 - 11:01

 

El senador de Compromís Carles Mulet ha visitat les instal·lacions de l’aeroport de Vilanova, convidat pel director de l’empresa pública Aerocas, Joan Serafí Bernat, el qual li ha mostrat tots els racons de l’aeròdrom i li ha exposat els principals problemes i reptes que ha assumit a l’acceptar aquest nomenament.

Carles Mulet ha estat una de les veus més crítiques cap als despropòsits que es van concentrar entorn aquest projecte. “Hui, un aeroport buit completament i sabent que la resta de la setmana es rebran com a molt tres vols, i a tot estirar quan es reprenguen els vols a Bristol estiguem parlant de cinc vols setmanals, corrobora que les coses no s’han fet be, ja que un aeroport no és viable en aquestes condicions”, ha dit.

El senador de Compromís ha recordat que només en les obres s’han gastat prop de 200 milions d’euros, a més dels diners balafiats en publicitat i promoció quan encara estava en obres o en projecte la infraestructura, en assessories, contractes abusius, batalles judicials, patrocinis i en el que no se sap. A més la gestió privada donada a Lavalin costarà 25 milions d’euros addicionals que estarem pagant sis anys més. “Estem parlant d’un sense sentit, d’un projecte sense cap justificació econòmica prèvia, amb una ubicació triada arbitràriament que sols responia a interessos personals, amb un disseny i plantejament erronis”.

Per a Mulet, el repte que té ara l’administració autonòmica és poder fer números sense prejudicis “cal posar en una balança el que ha costat fins ara i el que costa dia a dia i, en l’altra, el suposat retorn i benefici que pot generar tindre en marxa aquestes instal·lacions a curt, mig i llarg termini. Poden analitzar amb serenitat si ix més a compte revertir el lloc al seu estat anterior o intentar traure-li profit sabent que genera una despesa enorme de diners públics; amb el handicap que els milions d’euros ja estan gastats i el contracte amb Lavalin blindat. Així és com va actuar a la desesperada el PP, els que eren uns grans gestors”.

El senador ha posat en valor l’interès de l’actual direcció en intentar reflotar i fer rentable el que s’ha convertit en una icona de la mala gestió, de la bombolla immobiliària i del caciquisme. “Caldria tindre els mecanismes legals per a que als polítics irresponsables, malbaratadors i promotors de desficacis, se’ls poguera fer pagar pels seus desastres. Ací ara han de ser uns altres els que arreglen la malifeta”, ha afegit.

Mulet ha reiterat el seu posicionament crític amb el projecte i ha valorat el gest del director general d’Aerocas en donar a conèixer per dins les instal·lacions. El senador s’ha compromés en emprar les funcions, que des del Senat es poden fer en quant a sol·licitar documentació a les administracions de l’Estat, o instar a prendre mesures concretes que ajuden a superar el ridícul i descrèdit cap a la imatge turística de Castelló en què s’ha convertit l’aeroport.

 

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any