L’artista Vicente Ajenjo guanya el XV Premi Nacional de Ceràmica Ciutat de Castelló amb l’obra ‘Miopia social’

  • El guardó s’atorga de manera bianual i està organitzat per l'Associació Espanyola de Tècnics Ceràmics (ATC) i la Regidoria de Cultura de Castelló

VilaWeb
Redacció
04.12.2020 - 13:48

‘Miopia social’ ha estat seleccionada pel jurat com la millor de les 21 obres finalistes en el Premi Nacional de Ceràmica Ciutat de Castelló, per la qual cosa rebrà, durant la pròxima edició de la fira Cevisama, un premi en metàl·lic de 4.000 euros. Segons ha quedat reflectit en l’acta, el jurat ha reconegut en l’obra guanyadora, que a més de ser “molt bona a nivell tècnic, és original i té un missatge que s’interpreta com un crit”. El jurat, a més, ha atorgat un esment especial a l’obra ‘Antigerro’, original de Rafael Galindo.

La regidora de Cultura de l’Ajuntament de Castelló, Verònica Ruiz, ha afirmat que “gràcies a aquest guardó, cada edició expandeix més els horitzons de la creació amb la ceràmica com a base, un material amb multitud de possibilitats en treballs creatius com els que ens han presentat en aquesta ocasió”. L’edil també ha recordat que “enguany, la fira Marte ha inclòs una secció per a la creació amb ceràmica, obrint nous espais per als i les artistes que treballen aquests materials, que conformen una indústria capdavantera a Castelló ”.

Ruiz ha destacat, així mateix, en la qualitat i el treball tècnic de les propostes presentades i ha incidit en què “la gran diversitat de procedència dels creadors i les creadores que han participat en aquesta edició del premi Ciutat de Castelló situa a la nostra ciutat com a punt de referència i capital de la creació i la innovació ceràmica”.

El president d’ATC, Juan José Montoro, assegura que el Ciutat de Castelló arriba a 2020 amb idèntic objectiu amb el qual va ser creat en 1997: “Pretenem continuar obrint vies de comunicació entre l’art i la indústria”. En aquest sentit, Montoro subratlla que accions d’aquest tipus permeten descobrir “tant nous llenguatges estètics com noves maneres d’entendre i treballar la ceràmica que, sense cap dubte, poden inspirar als tècnics ceràmics a l’hora de dissenyar les noves propostes de paviments i revestiments ceràmics, i no sols en els quals es refereix a l’ús de dissenys o colors, sinó fins i tot en aspectes com els formats o les textures, per exemple”.

Verònica Ruiz i Juan José Montoro, tots dos amb veu però sense vot, han actuat com a presidents del jurat. I com a vocals van actuar Ángel Igual, ceramista i director de Convivències Ceràmiques del Museu del Taulell d’Onda; Joan Feliu, director de Marte i gerent del Museu d’Art Contemporani Vicent Aguilera i Cerni de Vilafamés (MACVAC); Paula Algueró, subdirectora de l’Escola d’Art i Disseny de Castelló; Carmen Pellicer, membre honorífica de l’Àrea de Didàctica d’Expressió Prèdica de la Universitat Jaume I; i Ester Pegueroles, fotògrafa i membre del consell rector de l’IVAM.

Montoro recorda que el Ciutat de Castelló també compta amb el suport de la fira Cevisama i de la Diputació Provincial de Castelló, i assegura que totes les entitats involucrades “uneixen forces i il·lusions per a posar en marxa, cada dos anys, el Premi Nacional de Ceràmica amb el propòsit de reivindicar les qualitats artístiques de la ceràmica, un material molt unit a la història, al present i al futur de la nostra ciutat i de la nostra província. I tant a nivell econòmic com cultural”.

Totes les obres finalistes es poden admirar a partir del 4 de desembre en una exposició instal·lada en l’Atri del Menador Espai Cultural, que romandrà obert al públic fins al 3 de gener, amb totes les mesures de seguretat derivades de l’alerta sanitària de la covid.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any