La campanya ‘Visc a Castelló’ reforça la identitat de la ciutat amb il·lustracions i vinyetes

  • L’Ajuntament i l’artista gràfic Xipell s’alien per donar a conèixer el patrimoni i la cultura popular de Castelló

VilaWeb
Redacció
07.09.2021 - 15:04

La Regidoria de Plurilingüisme i Foment del Valencià de l’Ajuntament de Castelló ha posat en marxa la campanya ‘Visc a Castelló’. Una campanya adreçada al públic familiar per donar a conèixer la ciutat entre els més joves, a través d’il·lustracions i imatges gràfiques. La iniciativa ha estat dissenyada pel conegut il·lustrador i dibuixant castellonenc Joan Montañés, Xipell, qui expressa mitjançant 12 estampes gràfiques la memòria col·lectiva i cultural de la ciutat.

La campanya ‘Visc a Castelló’ s’ha presentació aquesta setmana, coincidint amb el 770 aniversari de la Fundació de la Ciutat. Per això, des de la regidoria s’ha editat material per repartir a la ciutadania, com bolígrafs i estoretes informàtiques per al ratolí que inclouen una selecció d’estampes dissenyades per a l’ocasió.

Les imatges, segons ha explicat el regidor Francesc Mezquita, “proposen una alternativa de geografia molt arrelada a la ciutat, tot amb lema ‘Visc a Castelló”. En elles es poden veure espais i llocs emblemàtics, com la Plaça de la Pescaderia, el Mercat de Sant Antoni, el Grau, l’Estadi Castàlia, així com mostres de cultura popular i de sensibilització social.

“Xipell ens relata amb el seu art la història viva de tots els qui estimem la ciutat. Amb aquesta campanya apropem l’ús del valencià a la ciutat i donem a conèixer tot allò del que ens sentim orgullosos”, ha expressat Mezquita. En les pròximes setmanes es donaran a conèixer les imatges en diversos espais de la ciutat, així com s’utilitzaran al llarg del curs per reforçar la imatge i idiosincràsia de Castelló en les activitats de la regidoria.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any