La reforma del Camí la Ratlla incorpora la perspectiva de gènere com a criteri social en el plec de condicions administratives que regulen la contractació de l’obra, el projecte de la qual ha sigut aprovat aquesta setmana per la Junta de Govern Local. Així, es fomentarà la presència femenina en professions o llocs tradicionalment ocupats de manera majoritària per homes, valorant la incorporació de dones en l’equip de producció directament adscrit a l’execució de l’obra.

De la mateixa manera, i sobre la base del mateix plec de condicions de la contractació, es valorarà als licitadors que es comprometen a realitzar un informe final sobre l’impacte i la repercussió que ha tingut l’execució de l’obra, així com l’elaboració d’una presentació de caràcter tècnic per a la seua difusió. Aquest informe recollirà l’impacte de les mesures adoptades en matèria de perspectiva de gènere, per la qual cosa haurà de ser redactat per, almenys, un professional amb formació especialitzada en matèria de perspectiva de gènere. Aquest extrem s’acreditarà certificant una formació en matèria d’igualtat de dones i homes que incloga, almenys, un curs de 150 hores impartit o certificat per una administració pública o universitat i/o experiència professional en la incorporació de la perspectiva de gènere de dos anys, com a mínim, en matèria d’igualtat de dones i homes.

“Incorporem la perspectiva de gènere en la contractació de la reforma del Camí la Ratlla amb l’objectiu de contribuir en la mesura que siga possible en el foment de la presència femenina en professions o llocs tradicionalment ocupats per homes”, ha assegurat l’alcaldessa, Amparo Marco. “Avancem amb criteris socials com aquest en el camí cap a la igualtat, implicant també les empreses que realitzen projectes de ciutat com aquest, que executarem des de l’Ajuntament amb ajuda de fons europeus”, ha destacat Marco.

Un altre criteri social que recull aquesta contractació és la creació d’ocupació per a persones amb dificultats d’accés al mercat laboral, com els qui es troben en situació de desocupació de tres mesos com a mínim o bé siguen demandants de primera ocupació; persones amb discapacitat igual o superior al 33%; joves d’entre 18 i 25 anys; perceptors de rendes mínimes d’inserció; dones víctimes de violència masclista; i persones sense llar en procés d’acompanyament social per recursos públics. A més, també inclou criteris de qualitat i mediambientals, com la promoció del reciclatge de residus.

El plec d’aquest contracte també contempla una condició especial d’execució de caràcter social per a fomentar la recuperació del teixit econòmic i productiu local, que és la subcontractació d’un 30% del pressupost d’execució material de l’obra (al qual se li aplicarà el percentatge de baixa oferit pel licitador que resulte contractista) amb microempreses, autònoms i pimes. Una clàusula que s’incorpora a les contractacions sobre la base dels acords per la Junta de Govern Local del passat 7 de maig, amb la finalitat de pal·liar les previsibles dificultats econòmiques arran de la pandèmia del coronavirus per a recolzar el mercat laboral i teixit empresarial de la ciutat i contribuir a l’impuls d’aquest.

Cal recordar que la Junta de Govern Local de l’Ajuntament de Castelló ha aprovat aquesta setmana el projecte d’execució de millora en el Camí la Ratlla, amb un pressupost d’1.270.500 euros i un termini d’execució de 10 mesos, així com l’expedient de contractació de les obres. S’inicia així el procediment d’adjudicació de l’actuació cofinançada amb fons europeus, inclosa en el programa d’ajudes a projectes singulars d’entitats locals que afavorisquen el passe a una economia baixa en carboni en el marc del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder) de creixement sostenible 2014-2020.

La zona d’actuació abasta una longitud de 1,77 quilòmetres i una superfície total de 16.816 metres quadrats del Camí la Ratlla, concretament en el tram situat entre el Camí Serradal i la rotonda de la CV-149. L’obra permetrà separar el carril bici de la via de circulació de doble sentit, mitjançant un parterre vegetal. I en el costat extrem es col·locarà una zona de trànsit per als vianants i una banda de senyalització. Amb això es pretén realitzar dues zones segures, una per a bicicletes i una altra per a vianants, degudament separades de la calçada i senyalitzades.

Combined-Shape Created with Sketch.

Ajuda VilaWeb
Ajuda la premsa lliure

VilaWeb sempre parla clar, i això molesta. Ho fem perquè sempre ho hem fet, d'ençà del 1995, però també gràcies al fet que la nostra feina com a periodistes és protegida pels més de 20.000 lectors que han decidit d'ajudar-nos voluntàriament.

Gràcies a ells podem oferir els nostres continguts en obert per a tothom. Ens ajudes tu també a ser més forts i arribar a més gent?
En aquesta pàgina trobaràs tots els avantatges d'ésser subscriptor de VilaWeb, a què tindràs accés a partir d'avui.