Castelló reforça les mesures de prevenció anticovid en els serveis municipals

  • La regidora d'Innovació Digital anuncia un projecte pilot per a sol·licitar la cita prèvia a través de WhatsApp

VilaWeb
Redacció
20.01.2021 - 19:53

L’Ajuntament de Castelló ha anunciat aquest dimecres noves mesures que reforcen el protocol ‘anticovid’ per a minimitzar al màxim el risc de contagis entre el personal municipal i la ciutadania. Les mesures han estat abordades en el Comité de Teletreball reunit aquest dimecres. El portaveu del govern municipal, José Luis López, ha recordat que entre el paquet de mesures aprovat divendres passat pel Centre de Cooperació Operatiu Municipal (Cecopal) estava l’encàrrec a Recursos Humans per a revisar els criteris de presencialitat. “Això comporta una sèrie de mesures a implementar internament, potenciant el teletreball en les diferents àrees municipals”, ha explicat.

En aquest sentit, la regidora de Recursos Humans, Administració Electrònica i Innovació Digital, Mónica Barabás, ha detallat els acords adoptats en el Comité de Teletreball. “Mesures que es prenen per a reforçar els protocols de prevenció i amb l’objectiu de frenar la corba de contagis sense afectar els serveis i recursos que presta l’ajuntament”, ha manifestat.

Barabás ha anunciat que s’establirà un sistema de presa de temperatura i de dades de totes les persones que entren en dependències municipals, per a minimitzar riscos i facilitar el rastreig davant possibles casos de covid-19. La regidora també ha anunciat la posada en marxa d’un projecte pilot per a gestionar la cita prèvia a través de l’aplicació WhatsApp. “Obrirem així un nou canal perquè la ciutadania puga sol·licitar cita prèvia”, ha apuntat. A més, ha indicat que es buscaran fórmules per a poder dotar de més personal al 010.

Així mateix, ha manifestat que romandran oberts el Palau de la Festa, els Registres de la zona Oest, Nord i Grau, l’edifici de Cuatre Cantons, els centres de serveis socials i l’Edifici Noble.

Quant als processos selectius oberts, la regidora de Recursos Humans ha explicat que existeix un protocol per a la celebració segura d’aquestes proves, tal com s’han realitzat en els últims mesos, per la qual cosa, de moment, se celebraran tal com estaven previstos. Barabás ha anunciat a més que s’està treballant en un projecte per a “facilitar el tràmit 100% en línia a les proves”. És a dir, que tant la inscripció com l’autoliquidació de les taxes puga realitzar-se via telemàtica, reduint així la mobilitat i la presencialitat en les dependències municipals.

Finalment, ha explicat que s’està implementant un projecte pilot per a dotar de tauletes biomètriques a diferents dependències municipals per a facilitar els tràmits interns, la reducció de l’ús del paper i millorar l’atenció ciutadana. “L’objectiu és arribar a dotar amb aquesta mena de tauletes a totes les tinences d’alcaldia i facilitar els tràmits de la seu electrònica”, ha apuntat. De moment, ha avançat, s’implementarà en la Tinença d’Alcaldia del districte Oest.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any