L’Ajuntament de Castelló ultima l’adjudicació de l’adquisició dels quatre minibusos per a la posada en marxa de les dues primeres línies de transport a demanda que suposaran la implantació d’un sistema de mobilitat més eficient i sostenible per a connectar els barris perifèrics del sud i les zones de muntanya amb el centre urbà. La Junta de Govern Local aprovarà pròximament l’adjudicació de l’adquisició dels quatre minibusos i el sistema de software de gestió del transport a demanda per 599.291 euros més 125.851,11 en concepte d’IVA.

“Castelló avança, de la mà d’Europa, cap a un model de mobilitat més eficient, sostenible i que cohesionarà millor la ciutat gràcies a la posada en marxa de les primeres línies de transport a demanda”, ha manifestat l’alcaldessa, Amparo Marco. La primera edil ha recordat que aquest projecte va ser presentat a la convocatòria de subvencions a projectes singulars d’entitats locals per a afavorir el pas d’una economia baixa en carboni en el marc del Programa Operatiu Feder de Creixement Sostenible 2014-2020 i amb l’objectiu de fomentar la mobilitat urbana sostenible i el transport urbà net. L’Ajuntament ha obtingut fons europeus per més de 360.000 euros per al cofinançament d’aquest projecte.

A través de la implantació d’aquest nou i pioner sistema de mobilitat urbana, l’Ajuntament millorarà la cohesió i vertebració de la ciutat en connectar els barris perifèrics del sud i les urbanitzacions de muntanya amb el nucli urbà de la ciutat a través dels minibusos a demanda. Així, les línies uniran l’àrea urbana amb les urbanitzacions de Penyeta Roja, Tossal Gros i Racó de la Torreta, a més dels grups perifèrics de la zona sud com Roquetes, Santa Teresa, Sant Andrés, Sant Bernardo, la Unió i Perpetu Socors.

Els quatre minibusos es destinaran al servei a demanda, per la qual cosa comptaran amb el subministrament d’un sistema informàtic per a gestionar el transport urbà de manera que siga més eficient i permeta optimitzar recursos. El sistema permetrà a les persones usuàries que, a través d’una app mòbil, puguen realitzar reserves anticipades o sol·licitar un servei com més prompte millor. Així, el sistema facilitarà la informació necessària per a poder vertebrar les rutes i concretar les parades de manera més eficient. A més, els vehicles funcionaran amb combustible alternatiu i seran totalment accessibles.

Aquestes noves línies d’integració perifèrica segueixen els criteris del Demand Responsive Transport (DRT), un sistema especialment concebut per a àrees amb zones de demanda baixa o intermitent millorant en millorar la vertebració a través d’un sistema de mobilitat més respectuós amb el medi ambient. Aquesta actuació permetrà un estalvi d’emissions de 25,44 kg CO2 a l’any.

Una vegada formalitzat el contracte, l’adjudicatària disposarà d’un termini màxim per al lliurament del subministrament de 10 mesos.

Combined-Shape Created with Sketch.

Ajuda VilaWeb
Ajuda la premsa lliure

VilaWeb sempre parla clar, i això molesta. Ho fem perquè sempre ho hem fet, d'ençà del 1995, però també gràcies al fet que la nostra feina com a periodistes és protegida pels més de 20.000 lectors que han decidit d'ajudar-nos voluntàriament.

Gràcies a ells podem oferir els nostres continguts en obert per a tothom. Ens ajudes tu també a ser més forts i arribar a més gent?
En aquesta pàgina trobaràs tots els avantatges d'ésser subscriptor de VilaWeb, a què tindràs accés a partir d'avui.