Castelló adjudicarà l’adquisició dels quatre minibusos per a les primeres línies de transport a demanda 

  • L'Ajuntament avança en la implantació d'un sistema de mobilitat més eficient i sostenible en les zones perifèriques

VilaWeb
Redacció
26.07.2021 - 15:39

L’Ajuntament de Castelló ultima l’adjudicació de l’adquisició dels quatre minibusos per a la posada en marxa de les dues primeres línies de transport a demanda que suposaran la implantació d’un sistema de mobilitat més eficient i sostenible per a connectar els barris perifèrics del sud i les zones de muntanya amb el centre urbà. La Junta de Govern Local aprovarà pròximament l’adjudicació de l’adquisició dels quatre minibusos i el sistema de software de gestió del transport a demanda per 599.291 euros més 125.851,11 en concepte d’IVA.

“Castelló avança, de la mà d’Europa, cap a un model de mobilitat més eficient, sostenible i que cohesionarà millor la ciutat gràcies a la posada en marxa de les primeres línies de transport a demanda”, ha manifestat l’alcaldessa, Amparo Marco. La primera edil ha recordat que aquest projecte va ser presentat a la convocatòria de subvencions a projectes singulars d’entitats locals per a afavorir el pas d’una economia baixa en carboni en el marc del Programa Operatiu Feder de Creixement Sostenible 2014-2020 i amb l’objectiu de fomentar la mobilitat urbana sostenible i el transport urbà net. L’Ajuntament ha obtingut fons europeus per més de 360.000 euros per al cofinançament d’aquest projecte.

A través de la implantació d’aquest nou i pioner sistema de mobilitat urbana, l’Ajuntament millorarà la cohesió i vertebració de la ciutat en connectar els barris perifèrics del sud i les urbanitzacions de muntanya amb el nucli urbà de la ciutat a través dels minibusos a demanda. Així, les línies uniran l’àrea urbana amb les urbanitzacions de Penyeta Roja, Tossal Gros i Racó de la Torreta, a més dels grups perifèrics de la zona sud com Roquetes, Santa Teresa, Sant Andrés, Sant Bernardo, la Unió i Perpetu Socors.

Els quatre minibusos es destinaran al servei a demanda, per la qual cosa comptaran amb el subministrament d’un sistema informàtic per a gestionar el transport urbà de manera que siga més eficient i permeta optimitzar recursos. El sistema permetrà a les persones usuàries que, a través d’una app mòbil, puguen realitzar reserves anticipades o sol·licitar un servei com més prompte millor. Així, el sistema facilitarà la informació necessària per a poder vertebrar les rutes i concretar les parades de manera més eficient. A més, els vehicles funcionaran amb combustible alternatiu i seran totalment accessibles.

Aquestes noves línies d’integració perifèrica segueixen els criteris del Demand Responsive Transport (DRT), un sistema especialment concebut per a àrees amb zones de demanda baixa o intermitent millorant en millorar la vertebració a través d’un sistema de mobilitat més respectuós amb el medi ambient. Aquesta actuació permetrà un estalvi d’emissions de 25,44 kg CO2 a l’any.

Una vegada formalitzat el contracte, l’adjudicatària disposarà d’un termini màxim per al lliurament del subministrament de 10 mesos.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem