BiciCas supera el mig milió de préstecs en 2015, el seu màxim històric des que va nàixer en 2008

  • El servei municipal apuntala la bicicleta com a transport urbà a Castelló amb més de 3.500 usuaris actius després d'una tardor rècord

VilaWeb
Redacció
31.12.2015 - 18:15

BiciCas tanca 2015 amb més de 500.000 préstecs de bicicletes acumulats després d’uns mesos de tardor en els quals ha registrat un ús sense precedents per a aquesta època de l’any, a causa de les bones temperatures i a la millora del servei. L’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, i el regidor de Mobilitat, Rafa Simó, han presentat el balanç de BiciCas en un any de rècord. “La xifra anual de préstecs ha marcat enguany el seu màxim històric des que es va engegar el servei municipal de préstec de bicicletes de Castelló en 2008, molt per sobre de les xifres registrades en els últims anys: 313.000 en 2012, 350.000 en 2013 o 376.000 en 2014”, ha destacat l’alcaldessa.

Les estadístiques dels últims mesos, especialment des que el servei es va ampliar a 7-24 i es va implantar el panell online, “demostren que la bicicleta es consolida cada vegada més com a mitjà de transport en els hàbits de mobilitat dels castellonencs”, ha apuntat l’edil Rafa Simó. Una tendència d’increment que no s’ha detingut fins i tot en els mesos de tardor i hivern, per exemple, amb una pujada del 77% fins a arribar als 68.000 préstecs en ple mes de novembre. Les altes temperatures per a aquesta època de l’any, però també l’eficiència del servei, com ja va destacar l’estudi “Les ciutats i la bicicleta” del Centre de Recerca del Transport de la Universitat Politècnica de Madrid al setembre, expliquen aquesta tendència.

Marco ha reiterat l’aposta del Govern municipal per la bicicleta. “L’ús rècord del BiciCas demostra la necessitat de donar un impuls real al Pla Director de la Bicicleta, com està fent la Regidoria de Mobilitat, que ja ha arreplegat les propostes ciutadanes en el Fòrum de Mobilitat. A més, també anem a redactar una ordenança de circulació de vianants i ciclistes que regule la circulació en la via pública i delimite els drets i deures dels usuaris”, ha apuntat l’alcaldessa.

El rànquing de bases més usades també ajuda a comprendre aquestes xifres històriques de BiciCas. D’entre els 50 punts repartits per la ciutat, els 10 primers copen una tercera part dels préstecs registrats: l’estació de ferrocarril i autobusos, el passeig Morella, l’avinguda Sos Baynat (Raval Universitari), les facultats de la Universitat Jaume I, Tinença Alcaldia Oest (parc Ribalta), l’avinguda del Rei (Correu-vos), plaça Borrull, plaça Doctor Marañón i Muralla Liberal. La intermodalitat amb altres mitjans de transport com el tren, el TRAM i l’autobús, la connexió del centre i la zona Aquest de la ciutat amb el Raval Universitari i la UJI i l’ús intensiu de la comunitat universitària són les principals claus.

Un altre dels hàbits que s’ha consolidat clarament en 2015 és l’ús de la bici durant el cap de setmana, per a desplaçaments fóra de l’horari laboral, ja que a la tardor s’han duplicat els préstecs registrats en dissabte i diumenge respecte als mesos de primavera. En total, BiciCas tanca l’any amb més de 3.500 usuaris actius, amb un ritme de creixement superior als 10 nous registres diaris de mitjana.

 

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any