Castelló impulsa la seua primera ordenança de mobilitat sostenible que prioritza al vianant i millora la seguretat viària
El 6 de setembre s’obri la consulta pública del document que té com a objecte harmonitzar els usos i espais de la via pública
El projecte de la primera Ordenança Municipal de Mobilitat Sostenible de l’Ajuntament de Castelló podrà consultar-se a partir del pròxim dilluns, 6 de setembre, en la pàgina web municipal (www.castello.es). Durant 20 dies hàbils, fins al 4 d’octubre, estarà oberta l’exposició pública per a la seua consulta i presentació d’aportacions.
“Aquesta primera ordenança de mobilitat sostenible de Castelló té com a objecte harmonitzar els diferents usos de la via pública i els espais urbans, prestant especial atenció als vianants i ciclistes”, ha explicat el regidor de Mobilitat Sostenible, Jorge Ribes. El text, així mateix, “preserva i fomenta la seguretat viària, articulant mesures de calmat de trànsit i zones de baixes emissions, impulsant l’ús del transport públic, i posant l’accent en l’accessibilitat universal i la incorporació de la perspectiva de gènere en la seua aplicació”, ha detallat Ribes.
El text adapta la normativa de Trànsit a les particularitats de Castelló i és aplicable en tot el terme municipal, en les vies urbanes i en les interurbanes la competència de les quals haguera sigut cedida a l’Ajuntament. En el seu articulat, el projecte d’Ordenança Municipal de Mobilitat Sostenible s’ocupa de les normes generals de circulació i seguretat viària, establint criteris per a la necessària convivència en els espais públics, la limitació de velocitat en el nucli urbà i els principals criteris de vigilància i control de la seguretat viària. També aborda la circulació de vehicles de motor, establint les restriccions a la circulació de vehicles pesants, les normes de circulació per a motocicletes, ciclomotors i bicicletes, al costat de les dels vehicles de mobilitat personal.
Desenvolupa, així mateix, les normes generals sobre la circulació de vianants, les zones d’especial protecció per al vianant, les zones 30 i les d’espai compartit, les zones de baixes emissions i la regulació de les zones per als vianants d’ús restringit. També recull la distribució urbana de mercaderies i les normes generals sobre càrrega i descàrrega. A més, regula les mesures de promoció del transport públic, especial o el transport de mercaderies perilloses, així com el servei de bicicleta pública municipal i serveis privats d’arrendament, tant de bicicletes com de vehicles de mobilitat personal.
Estableix els criteris per a l’emissió de les targetes de mobilitat reduïda, així com els de la parada, l’estacionament i l’estacionament regulat; i els usos temporals de la via pública. Recull, així mateix, el règim sancionador, les responsabilitats i la classificació de les sancions.
Després del període d’informació pública que comença dilluns que ve, 6 de setembre, i la resolució d’al·legacions, el text s’elevarà a ple municipal per a la seua aprovació provisional. Després de passar per la sessió plenària, s’obrirà un altre període d’exposició pública de 30 dies abans de l’aprovació definitiva.

 

Combined-Shape Created with Sketch.

Ajuda VilaWeb
Ajuda la premsa lliure

VilaWeb sempre parla clar, i això molesta. Ho fem perquè sempre ho hem fet, d'ençà del 1995, però també gràcies al fet que la nostra feina com a periodistes és protegida pels més de 20.000 lectors que han decidit d'ajudar-nos voluntàriament.

Gràcies a ells podem oferir els nostres continguts en obert per a tothom. Ens ajudes tu també a ser més forts i arribar a més gent?
En aquesta pàgina trobaràs tots els avantatges d'ésser subscriptor de VilaWeb, a què tindràs accés a partir d'avui.