• Castelló impulsa la seua primera ordenança de mobilitat sostenible que prioritza al vianant i millora la seguretat viària El 6 de setembre s'obri la consulta pública del document que té com a objecte harmonitzar els usos i espais de la via pública El projecte de la primera Ordenança Municipal de Mobilitat Sostenible de l'Ajuntament de Castelló podrà consultar-se a partir del pròxim dilluns, 6 de setembre, en la pàgina web municipal (www.castello.es). Durant 20 dies hàbils, fins al 4 d'octubre, estarà oberta l'exposició pública per a la seua consulta i presentació d'aportacions. “Aquesta primera ordenança de mobilitat sostenible de Castelló té com a objecte harmonitzar els diferents usos de la via pública i els espais urbans, prestant especial atenció als vianants i ciclistes”, ha explicat el regidor de Mobilitat Sostenible, Jorge Ribes. El text, així mateix, “preserva i fomenta la seguretat viària, articulant mesures de calmat de trànsit i zones de baixes emissions, impulsant l'ús del transport públic, i posant l'accent en l'accessibilitat universal i la incorporació de la perspectiva de gènere en la seua aplicació”, ha detallat Ribes. El text adapta la normativa de Trànsit a les particularitats de Castelló i és aplicable en tot el terme municipal, en les vies urbanes i en les interurbanes la competència de les quals haguera sigut cedida a l'Ajuntament. En el seu articulat, el projecte d'Ordenança Municipal de Mobilitat Sostenible s'ocupa de les normes generals de circulació i seguretat viària, establint criteris per a la necessària convivència en els espais públics, la limitació de velocitat en el nucli urbà i els principals criteris de vigilància i control de la seguretat viària. També aborda la circulació de vehicles de motor, establint les restriccions a la circulació de vehicles pesants, les normes de circulació per a motocicletes, ciclomotors i bicicletes, al costat de les dels vehicles de mobilitat personal. Desenvolupa, així mateix, les normes generals sobre la circulació de vianants, les zones d'especial protecció per al vianant, les zones 30 i les d'espai compartit, les zones de baixes emissions i la regulació de les zones per als vianants d'ús restringit. També recull la distribució urbana de mercaderies i les normes generals sobre càrrega i descàrrega. A més, regula les mesures de promoció del transport públic, especial o el transport de mercaderies perilloses, així com el servei de bicicleta pública municipal i serveis privats d'arrendament, tant de bicicletes com de vehicles de mobilitat personal. Estableix els criteris per a l'emissió de les targetes de mobilitat reduïda, així com els de la parada, l'estacionament i l'estacionament regulat; i els usos temporals de la via pública. Recull, així mateix, el règim sancionador, les responsabilitats i la classificació de les sancions. Després del període d'informació pública que comença dilluns que ve, 6 de setembre, i la resolució d'al·legacions, el text s'elevarà a ple municipal per a la seua aprovació provisional. Després de passar per la sessió plenària, s'obrirà un altre període d'exposició pública de 30 dies abans de l'aprovació definitiva.

VilaWeb
Redacció
05.09.2021 - 02:25
Castelló impulsa la seua primera ordenança de mobilitat sostenible que prioritza al vianant i millora la seguretat viària
El 6 de setembre s’obri la consulta pública del document que té com a objecte harmonitzar els usos i espais de la via pública
El projecte de la primera Ordenança Municipal de Mobilitat Sostenible de l’Ajuntament de Castelló podrà consultar-se a partir del pròxim dilluns, 6 de setembre, en la pàgina web municipal (www.castello.es). Durant 20 dies hàbils, fins al 4 d’octubre, estarà oberta l’exposició pública per a la seua consulta i presentació d’aportacions.
“Aquesta primera ordenança de mobilitat sostenible de Castelló té com a objecte harmonitzar els diferents usos de la via pública i els espais urbans, prestant especial atenció als vianants i ciclistes”, ha explicat el regidor de Mobilitat Sostenible, Jorge Ribes. El text, així mateix, “preserva i fomenta la seguretat viària, articulant mesures de calmat de trànsit i zones de baixes emissions, impulsant l’ús del transport públic, i posant l’accent en l’accessibilitat universal i la incorporació de la perspectiva de gènere en la seua aplicació”, ha detallat Ribes.
El text adapta la normativa de Trànsit a les particularitats de Castelló i és aplicable en tot el terme municipal, en les vies urbanes i en les interurbanes la competència de les quals haguera sigut cedida a l’Ajuntament. En el seu articulat, el projecte d’Ordenança Municipal de Mobilitat Sostenible s’ocupa de les normes generals de circulació i seguretat viària, establint criteris per a la necessària convivència en els espais públics, la limitació de velocitat en el nucli urbà i els principals criteris de vigilància i control de la seguretat viària. També aborda la circulació de vehicles de motor, establint les restriccions a la circulació de vehicles pesants, les normes de circulació per a motocicletes, ciclomotors i bicicletes, al costat de les dels vehicles de mobilitat personal.
Desenvolupa, així mateix, les normes generals sobre la circulació de vianants, les zones d’especial protecció per al vianant, les zones 30 i les d’espai compartit, les zones de baixes emissions i la regulació de les zones per als vianants d’ús restringit. També recull la distribució urbana de mercaderies i les normes generals sobre càrrega i descàrrega. A més, regula les mesures de promoció del transport públic, especial o el transport de mercaderies perilloses, així com el servei de bicicleta pública municipal i serveis privats d’arrendament, tant de bicicletes com de vehicles de mobilitat personal.
Estableix els criteris per a l’emissió de les targetes de mobilitat reduïda, així com els de la parada, l’estacionament i l’estacionament regulat; i els usos temporals de la via pública. Recull, així mateix, el règim sancionador, les responsabilitats i la classificació de les sancions.
Després del període d’informació pública que comença dilluns que ve, 6 de setembre, i la resolució d’al·legacions, el text s’elevarà a ple municipal per a la seua aprovació provisional. Després de passar per la sessió plenària, s’obrirà un altre període d’exposició pública de 30 dies abans de l’aprovació definitiva.

 

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem