09.12.2015 - 12:57
La cap de llista de CompromísPodem al Congrés dels diputats, Marta Sorlí, ha afirmat que “només aconseguirem fer realitat l’alliberament de l’AP7 si tenim una veu forta a Madrid”. Sorlí considera que “les pròrrogues de la concessió a l’autopista, conseqüència de la manca de sensibilitat del PP i del PSOE cap a la ciutadania de les comarques de Castelló suposen un greuge respecte a altres zones de l’Estat, que només tenen autovies gratuïtes, i més de perjudicar a la butxaca de les famílies, minva la competitivitat de les empreses i les indústries de les nostres comarques”.
La candidata de Compromís-Podem És el Moment al Congrés dels Diputats considera que “els castellonencs hem pagat massa temps aquesta autopista, que està àmpliament amortitzada”. A més, afegeix, “és injust que les persones amb menor capacitat econòmica es vegen obligades a jugar-se la vida a la N-340. D’altra banda, la cap de llista de Compromís-Podem ha afegit que “la manca de capacitat reivindicativa dels partits tradicionals davant Madrid fa perillar altres infraestructures estratègiques per a les nostres indústries com el corredor mediterrani de mercaderies, un eix ferroviari que a més d’augmentar la competitivitat de les nostres empreses, suposaria una important reducció de les emissions i del trànsit a les nostres comarques “.
Per a Sorlí, “malgrat que aquest corredor és imprescindible i just, donada l’aportació de les nostres indústries al PIB, el nou centralisme de PP i Ciutadans i la tebiesa sistemàtica del PSOE a l’hora de reclamar davant Madrid, posa en perill aquesta infraestructura necessària per vertebrar la sortida dels nostres productes cap a Europa i cap als ports de la Mediterrània. Malgrat aquesta “necessitat imperiosa d’infraestructures estratègiques”, Sorlí avança que “des de Compromís-Podem-És el Moment s’impulsarà un nou enfocament de les inversions en infraestructures de mobilitat i transport”.
Per a la candidata és “urgent abordar un nou enfocament de les inversions en infraestructures de mobilitat i transport. Qüestió que es considera urgent abordar. Aquest nou enfocament hauria de començar amb un canvi en la prioritat de les inversions del transport urbà i interurbà. Al marge d’actuacions puntuals relacionades amb l’increment de la seguretat com són les variants urbanes, ha de cessar la construcció de noves carreteres d’alta capacitat, dedicant els fons públics preferentment a la millora dels serveis de rodalies, els ferrocarrils regionals, autonòmics, carrils bici, carrils Bus i VAO d’accés a les ciutats”.