21.02.2017 - 17:18
El ple de l’Ajuntament de Castelló aprovarà aquest dijous una declaració institucional presentada pels grups municipals de PSPV i Compromís en la qual traslladen al Govern d’Espanya el malestar de l’Ajuntament de Castelló per la decisió de liberalitzar les condicions laborals sense cap tipus de consens amb el sector de l’estiba. Per aquest motiu, insten al Ministeri de Foment a la negociació del decret amb les parts implicades de forma urgent per a adoptar una mesura de consens entre tots els implicats.
Amb aquesta declaració institucional, l’Ajuntament vol explicitar el seu suport al port de Castelló i als treballadors portuaris davant la decisió del Govern de liberalitzar les condicions laborals del sector de l’estiba. És necessari cercar una solució en els problemes de la contractació d’estibadors i que els interessos de Castelló no es vegen perjudicats per cap tipus d’actituds contraproduents i que van totalment en contra del que es va pactar anteriorment amb el sector.
El Govern estudia aprovar un Decret Llei que preveu un canvi en el sistema actual de contractació d’estibadors per a complir amb la sentència que ve imposada des del Tribunal de Justícia de la Unió Europea. Aquest document, de moment, no contempla l’existència d’un registre de persones aptes per al treball. La sentència del Tribunal de Justícia de la UE, que obliga a la modificació de l’activitat, no és incompatible amb l’existència de registres de treballadors portuaris que autoritzen a treballar com a estibador en persones que tinguen la qualificació necessària.
El Ministeri de Foment ha d’obrir una via de negociació amb les parts implicades de forma urgent per a analitzar els efectes que ja estan ocasionant a l’economia local la implantació del decret en la seua actual redacció. El sector de l’estiba és clau per al funcionament dels ports i, per tant, per al conjunt de l’economia, atès que les instal·lacions portuàries canalitzen el 86% de les exportacions i el 60% de les importacions de l’Estat i són fonamentals per a moltes empreses.