Porcar anuncia que el Patronat d’Esports atendrà en 10 dies les 20.500 sol·licituds de Xarxa Llibres

  • Les instal·lacions estaran obertes entre l’1 i el 14 de desembre de 8 a 21 hores de dilluns a divendres i de 8 a 14.30 hores els dissabtes

VilaWeb

Redacció

20.11.2015 - 12:11

 

El regidor d’Educació de l’Ajuntament de Castelló, Enric Porcar, ha ofert una roda de premsa per tal d’explicar detalladament el procediment pel qual els xiquets i xiquetes de Castelló podran accedir a les ajudes de #XarxaLlibres, el programa impulsat des de la Conselleria d’Educació que pretén, a més de que els estudiants de l’escola pública tinguen llibres gratuïts, la creació de bancs de llibres a tots els centres del territori valencià.

Porcar ha volgut destacar, primerament, la “magnitud d’aquest projecte, mitjançant el qual uns 20.500 xiquets i xiquetes podran accedir a aquest programa. El volum de sol·licituds en 10 dies serà molt gran, i per això vull agrair als centres d’educació de Castelló, a les AMPES i a tots els treballadors de l’Ajuntament la seua disposició de treballar en aquest projecte. Sense tots ells no seria possible fer-ho realitat”.

A més, l’edil ha insistit en que “per a portar a cap aquest projecte s’han barallat totes les possibilitats existents. El més important per a nosaltres era complir amb dos premisses: donar-li una garantia jurídica als pares una vegada aportada la documentació amb un resguard i que els tràmits per a presentar-la foren els mínims possibles per facilitar la tramitació a les famílies de Castelló”.

Cal destacar que el regidor d’Educació es va reunir dimecres amb totes les direccions de centres escolars de Castelló i amb la FAPA i la CONCAPA per a explicar-los el procediment a seguir i poder escoltar-los per tal de que aquests pogueren aportar idees o donar a conéixer casuístiques diverses. L’equip de govern volia tindre en compte l’opinió dels centres abans d’adherir-se al programa #XarxaLlibres.

El regidor d’Educació ha explicat, seguidament que l’Ajuntament de Castelló habilitarà el Patronat d’Esports per a rebre tota la documentació que aporten els pares castellonencs. Així, aquestes instal·lacions estaran obertes entre l’1 i el 14 de desembre en horari de 8 a 21 hores de dilluns a divendres i de 8 a 14.30 els dissabtes. S’habilitaran en el hall d’entrada 20 taules d’atenció per a rebre la documentació. L’elecció del Patronat d’Esports, tal com ha explicat Porcar ha estat motivada per “l’òptima situació de les instal·lacions, la possibilitat d’aparcar en les mateixes o prop, la facilitat d’accessos, la situació de proximitat tant amb el centre de la ciutat com amb el districte marítim i l’opció de tindre banys suficients per a la quantitat de gent que atendrem”.

L’Ajuntament establirà un calendari, que farà públic en els pròxims dies, pel qual establirà un dia concret d’atenció per a cada centre escolar. Així, tots els alumnes del mateix centre seran atesos en un sol dia. El calendari, que ha previst atendre entre 2.500 i 2.700 sol·licituds per dia, s’ha establit per zones geogràfiques, de manera que “en el mateix dia s’atendrà a un institut i les escoles del voltant per facilitar a les famílies que tinguen fills en diferents edats escolars”. A més, la Regidoria d’Educació també ha establert que els dissabtes 5 i 12 i el dilluns 14 seran dies de lliure disposició, per a que puguen anar famílies de tots els centres escolars de Castelló si no ho poden fer en el dia que se’ls haja adjudicat.

Passos a seguir per a presentar la documentació

Els passos que ha de seguir cada família que vulga accedir a la gratuïtat de llibres de text seran els següents:

  1. Emplenar, a partir del dia 25 de novembre, la sol·licitud telemàtica des de la web de Conselleria que s’obrirà eixe mateix dia. Imprimir, per duplicat, la sol·licitud emplenada i guardar-la junt amb les factures originals de la compra de llibres.
  2. Presentar en el Patronat d’Esports el dia que se li haja assignat depenent del seu centre escolar les dues còpies impreses de la sol·licitud telemàtica i adjuntar la factura original de la compra dels llibres.
  3. Els pares, mares o tutors que hagen aportat la documentació rebran una de les còpies de la sol·licitud cunyada per part de l’Ajuntament com a resguard de la correcta presentació de la documentació requerida.

Situacions especials:

Quan la mateixa factura es puga referir als llibres comprats per a dos alumnes diferents, caldrà aportar tantes fotocòpies de la factura original com alumnes afecte la mateixa i en el mateix Patronat d’Esports se compulsaran les fotocòpies amb l’aportació de l’original abans de presentar la documentació.

Si una família té fills en diferents escoles i el calendari no els ha assignat el mateix dia, podran aportar la documentació de tots els xiquets en qualsevol dels dies assignats.

És important que totes les sol·licituds hagen sigut emplenades telemàticament. Per això, des de l’Ajuntament sol·licitem la col·laboració dels centres per a que posen a disposició de les famílies que ho requerisquen, és a dir, aquelles que no tinguen ordinador, connexió a Internet o necessiten assessorament, les aules d’informàtica de l’escola o institut.

Les instal·lacions estaran obertes entre l’1 i el 14 de desembre de 8 a 21 hores de dilluns a divendres i de 8 a 14.30 hores els dissabtes

 

 

 

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem