Participació Ciutadana ofereix cursos gratuïts sobre l’administració electrònica per a associacions

  • Els cursets s’impartiran durant els mesos d’octubre i novembre, amb l’objectiu de donar a conèixer com funciona la seu electrònica

VilaWeb

Redacció

15.10.2018 - 08:03

La Regidoria de Participació Ciutadana, dirigida per la vicealcaldessa i regidora de Participació Ciutadana, Ali Brancal, ofereix novament cursets gratuïts per a facilitar l’accés a l’Administració Electrònica de les entitats no lucratives de la ciutat. Així, des de l’Escola de Participació s’han programat cursos d’obtenció de certificats digitals, tramitació de documents i presentació telemàtica per a associacions.

S’impartiran durant els mesos d’octubre i novembre a la Cambra de Comerç de Castelló i van dirigits a totes aquelles associacions interessades en el funcionament de l’Administració per via electrònica. “Es tracta d’una oferta gratuïta per a rebre la formació que cal per a entendre què és això de l’administració electrònica”, ha expressat l’edil Brancal. Així mateix, la regidora de Participació Ciutadana ha volgut recordar que “des d’aquest mes d’octubre totes les persones jurídiques estan obligades per llei a relacionar-se amb les Administracions Públiques a través de mitjans electrònics per a realitzar qualsevol tràmit de procediment administratiu” i ha afirmat que “aquests cursos ofereixen, de manera pràctica, les claus bàsiques per a obtindre els Certificats Digitals que permetran a les entitats relacionar-se i fer tràmits amb els ajuntaments i altres administracions”.

Així mateix, Brancal ha explicat que en total es realitzaran 10 cursos de 2 hores i mitja de durada cadascun, i es desenvoluparan els dies 16, 18, i 30 d’octubre i 6, 8, 13, 15, 19 i 26 de novembre en horari de 17.30 a 20.00 hores i el dissabte 10 de novembre en horari de 10.00 a 13.00 hores. Les places són limitades i la  inscripció és gratuïta.

Des de l’aprovació de la llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, hi ha el dret i el deure de relacionar-se electrònicament amb l’Administració. L’entrada en vigor d’aquesta norma afecta a totes aquelles entitats amb o sense personalitat jurídica, a tots aquells subjectes que desenvolupen una activitat professional o col·legiada, i als interessats i empleats de l’Administració pública per a tràmits que realitzen amb ella.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem