Mulet: “Dóna entre pena i ràbia llegir com Foment nega els problemes a Rodalies que denuncia la ciutadania

  • El Govern contesta a Compromís al Senat les primeres preguntes sobre queixes i precarització en el servei de Rodalies Renfe del nucli de València, mentre els usuaris continuen protestant cada dia

VilaWeb

Redacció

31.01.2020 - 14:38

Compromís al Senat ha rebut les primeres respostes oficials a les preguntes formulades pel seu portaveu, Carles Mulet, davant la depreciació en la qualitat del servei, demores, cancel·lacions, manca de personal, en la flota de trens, etcètera. En aquestes el Govern nega tals fets “com si les constants queixes de sindicats, plataformes i usuaris fossin fal·làcies”, ha retret el representant valencianista.

“La gent vol viure en pau, poder utilitzar el servei públic de trens per anar-se’n a metge a treballar o a estudiar i vol que els serveis pels quals paga funcionin correctament i que no li compliquin la vida”, ha afegit “i per això estan protestant diàriament amb cassoles i xiulets, ja que ningú de Foment, ADIF, Renfe o els responsables del nucli de València semblen prendre mesures mentre la confiança en el servei cau dràsticament “. La coalició va preguntar pels problemes de falta de personal “que són evidents i coneguts i denunciats pels sindicats i plataformes”, ha indicat Mulet i com a resposta han deixat anar que “la plantilla de personal que actualment presta els seus serveis està adequadament dimensionada a les necessitats productives, tant en les Rodalies com en els serveis de Mitja Distància “i titllen de” desequilibris puntuals, baixes, desvinculacions o jubilacions dels problemes “, encara que aquests persisteixin per la desesperació dels usuaris.

La resposta conclou amb un triomfalista paràgraf que assegura que “s’està produint a RENFE el major nombre d’incorporacions de nous treballadors dels últims 30 anys, el que demostra l’esforç de l’empresa per renovar la plantilla, i poder oferir un servei de qualitat que satisfaci les necessitats de transport dels ciutadans “.

“Llegir aquestes respostes, que minimitzen en alguns casos cancel·lacions, avaries i demores dóna entre pena i ràbia i haurien de fer una mica d’autocrítica i ser més sensibles amb els problemes que estan generant diàriament als usuaris”, ha agregat. Compromís reclamarà avenços en la transferència de les competències davant “els abundants retards, obsolescència dels combois i contínues cancel·lacions que han minat la paciència dels usuaris com a conseqüència de la manca d’inversions al nostre territori”.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem