18.06.2018 - 09:43
L’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, mantindrà el to reivindicatiu davant el Govern central en la defensa de les infraestructures estratègiques de la capital de la Plana. La gratuïtat de l’autopista AP-7 és una de les demandes principals que Marco traslladarà al president, Pedro Sánchez, amb l’objectiu d’evitar el col·lapse en el trànsit de vehicles en la via al llarg de la província i millorar la competitivitat de l’economia castellonenca.
“La liberalització de l’autopista és una demanda unànime de la societat que l’Ajuntament recolza”, indica l’alcaldessa, que en els últims mesos s’ha oposat a la pretensió de l’anterior Govern d’instaurar ‘peatges blans’ quan acabe la concessió de l’AP-7. “Castelló no vol més peatges, vol una autopista lliure i gratuïta, perquè ja hem pagat molt per usar una infraestructura tan important per al desenvolupament de la nostra terra”, afirma.
Marco pretén que el Govern confirme la supressió de qualsevol tipus de peatges després de la finalització del final de la concessió de l’autopista, en 2019. “La ciutat de Castelló ha dit per activa i per passiva que els peatges en l’AP-7 han sigut un greuge per als usuaris que la utilitzen de forma habitual, mentre en altres zones de l’Estat existeix una xarxa viària moderna i gratuïta”, indica. Així, remarca la seua oposició a una nova concessió de l’explotació.
L’alcaldessa recorda la situació de “col·lapse” que registra la carretera Nacional 340, amb un excés de tràfic i una sinistralitat preocupant. En eixe sentit, reclama “un tracte just” des del Govern central i que es compense el dèficit d’infraestructures de Castelló en les últimes dècades. “El Govern ha de ser sensible davant els territoris amb capacitat de desenvolupament i facilitar les condicions perquè la seua economia siga cada dia més competitiva.
Col·lectius socials, ciutadans i polítics han demandat des de fa dècades el final dels peatges en l’autopista AP-7. En ple franquisme, entre 1971 i 1972, la societat Autopistes del Mare Nostrum (Aumar) va aconseguir la concessió dels trams Salou-València i València-Alacant per un termini de 27 anys. El contracte d’explotació havia d’haver conclòs en 1998, encara que contínua vigent després d’haver-se prorrogat en diverses ocasions.