Marco potenciarà els carrils bici per a millorar les connexions amb els barris perifèrics     

  • L'alcaldessa destaca la seua aposta per cosir Castelló de nord a sud prioritzant el transport sostenible

VilaWeb

Redacció

23.07.2019 - 17:36

Castelló continuarà apostant per la mobilitat sostenible a través del transport alternatiu com la bicicleta. En aquest sentit, un dels punts més importants de l’Acord de Fadrell quant a mobilitat urbana és l’impuls de la xarxa de carrils bici i el Pla Director de la Bicicleta. Així, l’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha destacat la seua intenció d’ampliar la xarxa de carrils bici aquesta legislatura per a “unir els barris perifèrics, perquè són zones essencials per a entendre la configuració de Castelló i hem de fer un esforç per millorar la integració amb la ciutat consolidada”.

Marco ha assenyalat la importància de “projectes estratègics per a promoure una mobilitat més respectuosa i que fomente la convivència de les diferents maneres de transport urbà” i ha subratllat obres que estan a punt d’acabar com els 811 metres de carril bici entre el nou pont del riu Sec i l’avinguda Pintor Oliet a través del vell camí de l’Alcora i altres finalitzats com la millora de la connexió de carril bici i Bicicas en el Chencho i el Sindical, que enllaça amb el carril de la ronda de circumval·lació. Així mateix, també ha remarcat les noves connexions entre el pavelló Ciutat de Castelló i els grups Lourdes i Sant Andrés per la Gran Via, integrant els grups perifèrics en el projecte i reordenant la mobilitat i el trànsit.

Per part seua, el regidor de Mobilitat, Jorge Ribes, ha remarcat que durant aquesta legislatura s’impulsarà el Pla Director de la Bicicleta, el qual va rebre el tercer premi en la categoria d’ajuntaments de més de 50.000 habitants per part de la Conselleria de Vertebració del Territori en la segona edició dels Premis Setmana Europea de la Mobilitat per plantejar la millora dels itineraris i connectors ciclistes urbans.

Així mateix, Marco ha volgut recordar les iniciatives més importants de l’anterior legislatura. Projectes que “han suposat l’augment del 42% d’usuaris de transport públic en 4 anys” com la creació de l’Abonament Activa’t per a aturats i rendes baixes; els serveis especials diürns i nocturns, amb parades a demanda per a dones; la unificació de tarifes en tot el terme municipal; la creació de 21 parades accessibles; la possibilitat de recàrrega dels bons de transport amb mòbil i en les bancades de Bicicas; la implantació del Transport a Demanda, TAXICAS; l’augment del doble d’usuaris de Bicicas i del 32% de la xarxa de carrils bici.

Altres projectes destacables han sigut les mesures de pacificació de trànsit, campanyes de mobilitat respectuosa i implantació de 4 nous camins escolars per a guanyar en seguretat viària. Finalment, l’alcaldessa ha volgut subratllar els 6,8 quilòmetres pendents de licitar per a integrar el Caminàs, cofinançats pels fons europeus Feder, en el marc de l’estratègia Edusi Castelló.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem