Marco destaca l’impacte econòmic dels nous esdeveniments turístics com ‘Escala a Castelló’

  • L'alcaldessa ha anunciat que la segona edició tindrà lloc del 25 al 29 d’abril de 2019 i confia superar les 70.000 visites

VilaWeb

Redacció

17.10.2018 - 15:42

L’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha anunciat que en 2019 tindrà lloc la segona edició de ‘Escala a Castelló’, un dels esdeveniments turístics “amb més impacte econòmic de la ciutat en els últims anys”. Així, del 25 al 29 d’abril PortCastelló tornarà a ser un punt de reunió de grans navilis i espectacles medievals.

“Aquest esdeveniment ha suposat posar Castelló en el mapa del positiu amb una repercussió mediàtica valorada en més de 400.000 euros”, ha emfatitzat Marco. A més, l’alcaldessa ha avançat que la següent edició comptarà amb un espectacle de justes nàutiques a càrrec de ‘Joutes de Sète’, així que “esperem superar les 70.000 visites i convertir ‘Escala a Castelló’ en una cita imprescindible per als amants del mar”.

Durant els tres dies que va durar la cita, Castelló va atraure a 70.000 assistents, més de 30.000 visites als vaixells, va obtenir una ocupació hotelera del 70% i un “ple total” en restaurants, bars i pàrquings. “Hem deixat de donar-li l’esquena al mar i estem aprofitant el nostre potencial nàutic i marítim per a desestacionalitzar la temporada turística i captar nous visitants”, ha ressaltat Marco.

Estiu 2018

L’alcaldessa ha aprofitat l’ocasió per a fer un balanç de les dades turístiques d’aquest estiu. Així, durant el mes d’agost l’ocupació hotelera ha superat el 80%, mantenint un creixement progressiu. L’ocupació de l’àrea d’autocaravanes ha sigut del 100%.

Quant a les oficines de Tourist Info, durant la temporada estival han atès més de 20.000 demandes d’informació de turistes nacionals i internacionals. Els visitants s’han interessat principalment sobre temes de caràcter local i activitats culturals.

A més, cal destacar que són els madrilenys i valencians els que més han acudit a la ciutat. A nivell internacional, el turisme francès predomina amb 40%, seguit per Regne Unit. “Volem fomentar el turisme estranger, però sense desatendre a aquells que vénen des de dins de les nostres fronteres”, ha insistit l’alcaldessa.

Marco ha volgut subratllar els serveis que tenen les platges de El Pinar, Gurugú i Serradal, les quals compten amb un punt bebè cadascuna que han tingut un total de 299 usuaris durant l’estiu. “Els punts bebè són una instal·lació essencial per a promoure el turisme familiar”, ha explicat la primera edil.

A més, també cal remarcar els quasi 6.500 usuaris que han tingut les biblioteques en les platges del Serradal i El Pinar, així com els cinc punts amb wifi gratuït, que han connectat a unes 2.000 persones. Finalment, el parc aquàtic infantil que es va situar en la platja de El Pinar i el Planetari l’han gaudit quasi 10.000 xiquets i xiquetes menors de 9 anys.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem