03.07.2017 - 08:54
L’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, censura el “silenci incomprensible” del Ministeri de Foment a les demandes que se li han traslladat en els últims mesos. Les cinc cartes remeses des de l’Alcaldia als titulars de l’àrea d’infraestructures del Govern central no han tingut contestació per part dels dirigents del Partit Popular. “Castelló aporta milions d’euros tots els anys al finançament de l’Estat a través dels impostos i no rep l’atenció que es mereix”, es lamenta.
Marco ha remès escrits al Ministeri en els quals traslladava les reivindicacions de la capital de la Plana sobre els projectes de comunicació de Castelló, especialment la xarxa de Rodalies a València i al nord de la província, l’arribada d’AVE, el Corredor Mediterrani i la liberalització de l’autopista AP-7. “L’Ajuntament vol defensar la ‘agenda de Castelló’ davant totes les administracions públiques implicades, però el Govern de Rajoy ni tan sols ens vol escoltar”, afirma.
Des de l’Alcaldia de la capital es van remetre cartes a la llavors ministra Ana Pastor, al ministre en funcions, Rafael Catalá, i al titular actual, Íñigo de la Serna, en tres ocasions, a l’octubre, abril i juny, però cap dels escrits ha obtingut resposta. L’alcaldessa també li va sol·licitar una reunió a De la Serna, amb motiu de la visita del ministre fa unes setmanes a Castelló amb motiu de la circulació en proves de l’AVE.
Marco ha posat en coneixement del ministre de Foment el malestar dels usuaris del servei de Rodalies, a causa de la supressió de trens, retallada de freqüències i alteració d’horaris que estan patint en els últims mesos. A més, ha exigit al Govern que el tram del Corredor Mediterrani estiga operatiu el més prompte possible, després de la decisió del Ministeri de Foment de cancel·lar de manera definitiva els contractes d’obra del tram del Corredor Mediterrani entre Vandellòs i Castelló.
Entre les demandes històriques de Castelló, l’alcaldessa també inclou la gratuïtat de l’autopista de peatge AP-7. Marco demana al Govern que confirme el final de la concessió de l’explotació quan concloga el període d’explotació, en 2019, i que renuncie a qualsevol fórmula de gestió que no siga la de la gestió pública, amb un ús obert i gratuït en tot el seu trajecte.