L’UJI redactarà el primer Pla Estratègic de Turisme de Castelló amb l’horitzó 2017-2019

  • La regidora Patricia Puerta ha destacat que l'estratègia es basarà en la sostenibilitat ambiental, econòmica i social

VilaWeb
Redacció
15.08.2016 - 19:04

 

 

El primer Pla Estratègic de Turisme de Castelló atendrà a tres dimensions que incideixen en la sostenibilitat: l’ambiental, econòmica i social “havent-se de relacionar de manera equilibrada la protecció i conservació dels recursos naturals, el desenvolupament econòmic equilibrat i l’aportació al benestar social”. La regidora de Turisme de l’Ajuntament de Castelló, Patricia Puerta, ha traslladat al consell rector del Patronat Municipal de Turisme l’adjudicació al Gabinet d’Estudis Turístics (GeTur) de la Universitat Jaume I la redacció d’aquest pla amb l’horitzó temporal 2017-2019.

Puerta ha destacat com a objectiu general del primer Pla Estratègic de Turisme de Castelló “l’anàlisi i diagnòstic del turisme municipal per a aconseguir una planificació del caràcter estratègic integral que pose les bases del desenvolupament turístic de Castelló des de la sostenibilitat i l’operativitat del Pla”.

La proposta plantejada per GeTur inclou una anàlisi de la situació actual del turisme a Castelló, l’estudi de les principals tendències de l’entorn global així com un diagnòstic reputacional de la marca Castelló com a destinació turística.

La regidora de Turisme ha afegit que el Pla Estratègic de Turisme també permetrà “identificar les potencialitats turístiques de Castelló” amb l’objectiu de “facilitar la priorització de projectes singulars que siguen la clau de futur”.

El model de planificació estratègica que aplicarà el Gabinet d’Estudis Turístics de la UJI inclou cinc fases: l’anàlisi de la situació de partida; diagnòstic DAFO per les seues segles en castellà (Febleses-Amenaces-Fortaleses-Oportunitats); un decàleg de metes; disseny d’estratègies competitives i la fase de seguiment i control.

L’edil Puerta ha insistit que “aquest primer Pla Estratègic de Turisme permetrà un desenvolupament integral de l’estratègia en els àmbits urbà, litoral, natural i periurbà” així com “generar estratègies de diversificació de productes, per a reforçar la capitalitat en termes de comerç, serveis i transports”.

 

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem