02.01.2017 - 10:26
L’Oficina de la Vivenda de l’Ajuntament de Castelló tanca aquest 2016 havent realitzat 233 atencions a famílies castellonenques que requerien una ajuda o mediació davant les dificultats per pagar el lloguer o davant execucions hipotecàries. Del total d’atencions, 74 casos són de famílies que ja havien necessitat l’ajuda del servei en anys anteriors i 159 corresponen a nous demandants.
La vicealcaldessa i regidora de Vivenda, Ali Brancal, ha destacat que “el treball que s’està duent a terme se salda amb el positiu resultat de que actualment no hi ha cap família que s’haja quedat al carrer, ja que s’ha pogut donar resposta a la gran quantitat de demandants, especialment als quals es trobaven en una situació més complicada”. En aquest sentit, la regidora ha destacat que l’Oficina de la Vivenda se centra tant a tramitar lloguers socials com a assessorar i intervenir amb els bancs.
Sobre aquest tema, Brancal ha recordat que “gran part del treball se centra en la medicació i la negociació amb els bancs, que mantenen unes línies vermelles en el que respecta, especialment a l’ocupació”. Segons la regidora de l’àrea, “les entitats financeres són inflexibles amb les ocupacions irregulars, de manera que mai faciliten un lloguer social a una família que, per molt complicada que sigui la seva situació, haja continuat en l’habitatge de forma irregular”. La regidora ha afegit que “els únics pisos que se’ns han ofert per part dels bancs són els que estan ocupats i des de l’Ajuntament no s’han acceptat perquè no volem formar part de cap procés de desnonament”.
En els propers mesos, el servei de l’Oficina de la Vivenda se centrarà a elaborar una borsa de domicilis per poder facilitar la gestió de cara a aquells que requereixen una solució habitacional. “Ens ha costat redactar les bases d’aquesta borsa perquè el procés ha estat molt meticulós per poder garantir que els domicilis inclosos tinguin les condicions adequades per ser una opció d’habitatge digne”, segons la regidora.
Detallats per mesos, aquells que més atencions han registrat són novembre, amb 44 casos, i abril, amb 33. Els mesos menys complicats del balanç anual han estat juliol, amb 4 casos, i febrer, amb 11. El servei prestat per part de l’Oficina de la Vivenda se suma al treball i les tramitacions que també es duen a terme amb els habitatges del EIGE, que l’Ajuntament facilita a través d’un lloguer social.
Sobre aquest tema, durant aquest any la regidoria de Vivenda ha acordat una rebaixa de fins al 30% en el lloguer dels pisos de l’Entitat d’Infraestructures de la Generalitat per facilitar l’accés a persones i famílies amb necessitat. La mesura beneficia a les 50 habitatges que l’entitat té a la ciutat i ha suposat “una proposta més que se suma a totes les que l’Ajuntament de Castelló emprèn per oferir solucions habitacionals per als diferents problemes relacionats amb l’habitatge”, segons Ali Brancal.
En xifres absolutes, la rebaixa de fins al 30% en els habitatges situa a la majoria de lloguers entorn dels 200 euros, una xifra que resulta més adequada per a aquelles persones i famílies amb dificultats per pagar un lloguer convencional o una hipoteca. A més, “també s’està estudiant la possibilitat de revisar els preus de lloguer dels pisos que ja estan habitats perquè els actuals usuaris es beneficien també d’aquesta rebaixa en el preu”, ha assegurat Brancal.