L’Ajuntament facilita la gestió dels tràmits i procediments administratius amb la nova Seu Electrònica

  • Ignasi Garcia: “a partir d’ara des de casa i en qualsevol moment es podran realitzar tràmits administratius d’una forma senzilla i simple”

VilaWeb

Redacció

04.06.2018 - 15:27

El regidor de Modernització i Transparència, Ignasi Garcia, ha presentat la nova Seu Electrònica de l’Ajuntament de Castelló. Amb aquesta, tant si ets qualsevol empresa o com a particular, es poden gestionar tots els tràmits i accedir a tota la informació que es necessite en qualsevol moment i lloc. L’edil Garcia ha explicat que forma part de les inversions financerament sostenibles que es va marcar el govern per tal de modernitzar el consistori i a la qual “hem dedicat cos i ànima perquè el que fem és obrir la possibilitat a que la ciutadania es puga relacionar electrònicament amb l’Ajuntament”.

La plataforma permetrà estalviar temps i evitar cues i desplaçaments. Està accessible a seuelectronica.castello.es i és un portal molt senzill amb quatre opcions: accés al portal municipal de l’Ajuntament, a la verificació de documents, al catàleg de tràmits i a la Carpeta Ciutadana.

La verificació de documents és el tràmit per a la consulta de documents firmats a través del seu Codi Segur de Verificació (CSV) que, tal com ha manifestat Garcia, “permetrà que quan una empresa o qualsevol ciutadà tinga un document signat electrònicament puga entrar i introduir el seu CSV per comprovar que efectivament el seu document és vàlid i legal”.

A la Carpeta Ciutadana “tenim accés a tots els expedients que hem tramitat, a allò que hem registrat electrònicament, a les notificacions, a veure els tributs que tenim pendents de pagar amb la possibilitat de fer-ho via targeta de crèdit, a demanar el certificat d’empadronament de forma electrònica, al llistat de béns i a representacions”, ha detallat el regidor de Modernització. És pràcticament l’espai personal per a relacionar-se i interactuar amb l’administració i “el que té és tota la informació que tens al voltant de l’Ajuntament”, ha afegit Garcia. A aquesta es pot accedir o bé per firma electrònica o pel sistema cl@ve.

Per altra banda, el regidor Garcia ha ressaltat que “el catàleg de tràmits és un dels esforços principals perquè estan identificats i diferenciats més de 290 tràmits que es fan a l’Ajuntament”. Es tracta de procediments administratius que especifiquen que cal fer quan et vas a casar o jubilar, temes de participació i d’altres regidories, assumptes personals o d’atenció al ciutadà, entre d’altres. Garcia ha explicat que “quan entres a qualsevol dels procediments està tota la informació que vas a necessitar per a eixe procediment i serveix de guia per a realitzar els tràmits”.

L’edil de Modernització i Transparència ha accentuat que “hem aconseguit que procediments que tot el món sabia que existien catalogar-los i especificar-los, i és una manera de facilitar el treball en l’atenció a la ciutadania”. A més, ha destacat que “a partir d’ara des de casa i en qualsevol moment es podran realitzar tràmits administratius d’una forma senzilla i simple”.

 

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem