04.06.2018 - 15:27
El regidor de Modernització i Transparència, Ignasi Garcia, ha presentat la nova Seu Electrònica de l’Ajuntament de Castelló. Amb aquesta, tant si ets qualsevol empresa o com a particular, es poden gestionar tots els tràmits i accedir a tota la informació que es necessite en qualsevol moment i lloc. L’edil Garcia ha explicat que forma part de les inversions financerament sostenibles que es va marcar el govern per tal de modernitzar el consistori i a la qual “hem dedicat cos i ànima perquè el que fem és obrir la possibilitat a que la ciutadania es puga relacionar electrònicament amb l’Ajuntament”.
La plataforma permetrà estalviar temps i evitar cues i desplaçaments. Està accessible a seuelectronica.castello.es i és un portal molt senzill amb quatre opcions: accés al portal municipal de l’Ajuntament, a la verificació de documents, al catàleg de tràmits i a la Carpeta Ciutadana.
La verificació de documents és el tràmit per a la consulta de documents firmats a través del seu Codi Segur de Verificació (CSV) que, tal com ha manifestat Garcia, “permetrà que quan una empresa o qualsevol ciutadà tinga un document signat electrònicament puga entrar i introduir el seu CSV per comprovar que efectivament el seu document és vàlid i legal”.
A la Carpeta Ciutadana “tenim accés a tots els expedients que hem tramitat, a allò que hem registrat electrònicament, a les notificacions, a veure els tributs que tenim pendents de pagar amb la possibilitat de fer-ho via targeta de crèdit, a demanar el certificat d’empadronament de forma electrònica, al llistat de béns i a representacions”, ha detallat el regidor de Modernització. És pràcticament l’espai personal per a relacionar-se i interactuar amb l’administració i “el que té és tota la informació que tens al voltant de l’Ajuntament”, ha afegit Garcia. A aquesta es pot accedir o bé per firma electrònica o pel sistema cl@ve.
Per altra banda, el regidor Garcia ha ressaltat que “el catàleg de tràmits és un dels esforços principals perquè estan identificats i diferenciats més de 290 tràmits que es fan a l’Ajuntament”. Es tracta de procediments administratius que especifiquen que cal fer quan et vas a casar o jubilar, temes de participació i d’altres regidories, assumptes personals o d’atenció al ciutadà, entre d’altres. Garcia ha explicat que “quan entres a qualsevol dels procediments està tota la informació que vas a necessitar per a eixe procediment i serveix de guia per a realitzar els tràmits”.
L’edil de Modernització i Transparència ha accentuat que “hem aconseguit que procediments que tot el món sabia que existien catalogar-los i especificar-los, i és una manera de facilitar el treball en l’atenció a la ciutadania”. A més, ha destacat que “a partir d’ara des de casa i en qualsevol moment es podran realitzar tràmits administratius d’una forma senzilla i simple”.