L’Ajuntament adjudica el projecte i execució de l’obra per a la millora de la mobilitat de l’avinguda Lledó

  • La Junta de Govern Local aprova l'adjudicació per 2,7 milions més IVA per a aquest projecte de transformació cofinançat per Europa

VilaWeb

Redacció

29.07.2021 - 16:28

L’Ajuntament de Castelló ha adjudicat la redacció del projecte i l’execució de les obres de millora de mobilitat per als vianants i ciclista de l’avinguda Lledó a la UTE Av. Lidón constituïda per les empreses Becsa SA i Telecso SL per un import de 2.722.494,62 euros més 571.723,87 euros en concepte d’IVA després de la finalització del procés de licitació. L’adjudicació ha sigut aprovada en la sessió de la Junta de Govern Local celebrada aquest dijous. L’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha destacat que, d’aquesta manera, “es fa un pas fonamental per a fer realitat la transformació d’aquest vial de la ciutat en una zona urbana més sostenible, saludable i amable per a la ciutadania”. El projecte compta amb un pressupost de 3,3 milions cofinançats amb fons europeus.

Marco ha recalcat que la reforma de l’avinguda Lledó “permetrà impulsar la transformació urbana sostenible i situar a Castelló en l’avantguarda de l’urbanisme de qualitat basat en criteris de sostenibilitat i alineat amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible”. Així, ha recordat que aquest projecte va ser recentment triat pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana per a ser exposat en el Congrés Nacional de Medi Ambient com a exemple d’aposta per la mobilitat urbana sostenible.

L’alcaldessa ha posat en valor que actuacions com aquesta “no sols milloren la qualitat urbana, sinó que reforcen la competitivitat i el potencial econòmic del barri”. “Quan guanyem espai per al vianant i els mitjans de transport sostenibles, estem propiciant també l’activitat econòmica de l’hostaleria i el comerç local”, ha manifestat.

En l’adjudicació d’aquest projecte s’ha tingut en compte el compromís per a executar les obres en el termini d’onze mesos (2,5 menys del termini previst), l’ampliació en dos anys més per a la garantia de l’obra, els criteris socials plantejats així com l’elaboració d’un informe sobre l’impacte de l’obra i la reducció en un 1% del pressupost de licitació, entre altres aspectes. L’acord de Junta de Govern Local ha aprovat també autoritzar la despesa per a aquest 2021 de 195.612,11 euros i assumir el compromís de consignar en el Pressupost dels exercicis 2022 i 2023 els imports de 2,86 milions i de 238.014 euros respectivament.

Cal recordar que l’avantprojecte de millora de la mobilitat per als vianants i ciclista de l’avinguda Lledó que va ser incorporat al plec regulador de la contractació de la redacció del projecte i execució de l’obra ara adjudicat va definir la reforma de manera col·laborativa en un procés en el qual s’han implicat més d’una vintena de col·lectius socials, en representació d’associacions i federacions veïnals, comercials, col·legis, sindicats, empreses, col·lectius ecologistes, el Consell Social i la Universitat Jaume I, entre altres.

La intervenció és fruit d’una anàlisi profunda de les infraestructures existents, plans urbans i estratègies de ciutat, així com dels suggeriments i necessitats aportades en el procés de participació ciutadana, i té com a objectiu la millora de la mobilitat per als vianants i ciclista mitjançant la remodelació completa de la secció viària per a la reducció de la pressió del vehicle privat i de les emissions de CO₂. A més, incorpora altres exemples com la creació d’un itinerari segur, accessibilitat universal, la millora de la biodiversitat i l’aposta per les solucions naturals per a la gestió sostenible de l’aigua.

L’avantprojecte ha tingut en compte impactes relacionats amb la mobilitat, el medi ambient, la salut urbana i aspectes socials. Així, per exemple, el document recollia l’increment de places d’aparcament (passant de les 397 actuals a les 435), assegurant una distància per als vianants a les places existents en un màxim de cinc minuts a peu. També augmenta la longitud d’itineraris segurs de 910 a 1.413 metres, introdueix un carril *ciclable al llarg de tota l’avinguda i contribueix a disminuir les emissions de carboni en un 87%. A més, el text plasmava la millora de l’espai destinat al vianant, que s’incrementa en més d’un 35% arribant al 68%.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem