L’Acord de Fadrell reclama al Consell que augmente a Castelló les llicències de taxis adaptats

  • Impulsa una declaració institucional en la que reivindica que es garantisca que almenys un 5% de serveis compleixen les condicions d'adaptació

VilaWeb

Redacció

28.10.2020 - 16:57

Els partits que integren l’Acord de Fadrell han impulsat de cara al Ple Municipal d’aquest dijous una declaració institucional i que ha recavat el recolzament dels grups de l’oposició en la qual sol·liciten a la Generalitat que augmente les llicències de taxis adaptats en matèria d’accessibilitat. La proposta recull la demanda de la Plataforma de Vida Independent i reclama que els serveis totalment adaptats augmenten al percentatge mínim d’un 5% de taxis que marca la legislació.

Segons la declaració, el Reial decret 1544/2007 que regula les condicions bàsiques d’accessibilitat i no discriminació per a l’accés en el transport a persones amb discapacitat estableix que almenys un 5% de les llicències de taxis han de correspondre a vehicles adaptats; concretament, han d’estar condicionat perquè puga viatjar una persona en cadira de rodes; comptar amb un escaló si l’altura entre la calçada i el marc de la porta lateral és superior als 250 mil·límetres i comptar amb tarifes en braille, De les 123 llicències existents de taxi a la ciutat només hi ha una que complisca amb aquests requisits.

En la declaració s’insta la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, com a òrgan competent en el servei del taxi de l’àrea de prestació conjunta de Castelló, “que realitze les actuacions pertinents per a assegurar el compliment del 5% de taxis adaptats” i que prioritze en l’autorització de noves llicències a aquesta mena de vehicles.

Per al portaveu de Compromís per Castelló, Ignasi Garcia, resulta evident que “les persones amb mobilitat reduïda necessiten més transports adaptats a les seues necessitats” i, per tant, “amb aquesta petició sol·licitem al sector del taxi que estudie incorporar més vehicles adaptats en la flota a Castelló”. El regidor considera aquest pas és clau per a “avançar cap a la mobilitat sostenible d’una manera inclusiva, i això passa per a pensar alternatives també per aquells ciutadans que tenen més dificultats per a accedir al transport públic”, un objectiu que ha de ser “una meta comuna en la qual col·laborem actors públics i privats”.

El portaveu del PSPV-PSOE, David Donate, ha explicat que amb aquesta declaració institucional “es fa un pas més per a fer de Castelló una ciutat més accessible”. “Des de l’Acord de Fadrell continuem treballant per a fer de Castelló una ciutat més inclusiva i igualitària i per això demanem a la Generalitat que garantisca que un 5% dels taxis siguen adaptats”, ha remarcat el portaveu socialista.

El portaveu de Podem-EUPV, Fernando Navarro, subratlla que les Administracions tenen l’obligació de garantir l’accessibilitat de tota la ciutadania i de treballar per a posar fi a les barreres que encara romanen i que afecten les persones amb mobilitat sostenible”. Confia que la declaració accelere la “justa i necessària reivindicació de la Plataforma de Vida Independent”, i ressalta el consens aconseguit entre Govern i oposició per a avançar en una millora de les condicions d’habitabilitat de la ciutat.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem