13.10.2016 - 15:12
La Ruta de Tapes de Gastronomia Local ‘Sabors Castelló’, que se celebrarà del 20 d’octubre al 13 de novembre, comptarà amb la participació de 57 restaurants i locals de la ciutat, amb la novetat que aquest any també participen restaurants del Grau. La regidora d’Impuls de l’Activitat Econòmica, Patricia Puerta, ha presentat la imatge de la Ruta ‘Sabors Castelló’ junt a Melchor Zapata, l’autor que ha dissenyat la proposta artística de l’edició de 2016.
Puerta ha explicat que en aquesta sisena edició de la ruta de tapes es presenten a concurs 114 tapes, elaborades sempre amb algun producte de la nostra gastronomia provincial i creades pels hostalers participants. L’organització, segons ha explicat la regidora, espera que durant les més de tres setmanes de durada s’arribe a un volum de consum de més de 120.000 tapes i es realitzen en els locals d’hostaleria més de 100 contractes, tots ells vinculats a la celebració de la Ruta de Tapes de Gastronomia Local ‘Sabors Castelló’. El preu de la tapa més beguda serà de 3 euros.
”Des de la Regidoria d’Impuls de l’Activitat Econòmica i Ocupació apostem per aquest tipus d’esdeveniments perquè dinamitzen la ciutat, l’economia, activen l’ocupació, converteixen la nostra ciutat en un punt d’atracció de visitants i turistes i ens fan gaudir de la gastronomia local. Per això, felicite els impulsors d’aquesta iniciativa que posa en valor la nostra gastronomia, un dels nostres reclams turístics i un motor de creació d’ocupació “, ha defensat Patricia Puerta.
L’edil ha destacat la iniciativa de conjugar art i gastronomia, en aquesta ocasió de la mà de Melchor Zapata, “amb l’objectiu de difondre la nostra cultura mediterrània més enllà de les nostres fronteres”. Aquest any la imatge de la Ruta de Tapes de Gastronomia Local ‘Sabors Castelló’ “és una dona mediterrània, que transmet frescor que intenta reflectir l’essència d’aquest esdeveniment tan important per a Castelló”, en paraules de Zapata,
La imatge creada per Melchor Zapata en exclusiva per a aquest esdeveniment gastronòmic es difondrà a través de tots els suports i mitjans de comunicació, adaptada convenientment per a ells i aplicada a: cartelleria, guies oficials (disponibles en locals, oficines de turisme, institucions i comerços), espais de premsa local, revistes d’oci i revistes de gastronomia digitals i en formats de xarxes socials. En edicions han estat artistes com Luis Bolumar o Juan Ripollés qui han donat imatge a la ruta.