La nova ‘Lanzadera Conecta Empleo’ de Castelló prepara l’eixida al mercat laboral de 26 persones

  • Aquesta iniciativa està impulsada per Fundació Santa María la Real i Fundació Telefònica, que compten amb el cofinançament del Fons Social Europeu (a través del programa operatiu POISES) i la col·laboració de l'Ajuntament de Castelló

VilaWeb

Redacció

18.07.2021 - 08:22

La nova ‘Lanzadera Conecta Empleo’ de Castelló ha començat a funcionar aquesta setmana per a ajudar persones en desocupació a reactivar la seua cerca de treball amb noves tècniques d’orientació laboral.

Actualment, està integrada per 21 dones i 5 homes en desocupació, amb edats compreses entre els 24 i els 59 anys, i amb diversos nivells formatius (ESO, Formació Professional, Batxiller i estudis universitaris).

Hi ha qui busca el seu primer treball i qui persegueix una nova oportunitat laboral després d’anys d’experiència en diferents sectors, com a administració, educació infantil, disseny gràfic, informàtica, dietètica i nutrició, o atenció al client, entre altres.

Poden continuar entrant més participants a l’equip fins a arribar a un màxim de trenta. Si hi ha persones interessades poden emplenar el seu formulari d’inscripció en www.lanzaderasconectaempleo.es. Podran sol·licitar informació a Castelló Crea, l’Agència de Desenvolupament Local, en el telèfon 96 435 54 82.

La regidora d’Ocupació, Patricia Puerta, ha posat en valor aquesta iniciativa per la seua “capacitat per a millorar les oportunitats i l’ocupabilitat de les persones participants en el programa”.

Carla Hervás és qui ha realitzat el procés de selecció i l’encarregada de gestionar la llançadora durant els pròxims mesos. Explica que els participants tenen perfils molt diversos, però molt complementaris. La seua labor ara és convertir-se en un equip, millorar les seues competències transversals i digitals, compartir experiències, reactivar la seua cerca de treball de manera col·laborativa i obtindre noves oportunitats laborals.

“Demanden orientació per a posar-se al dia i conéixer el nou mercat laboral, especialment en l’ús eficient de les noves eines per a accedir als processos de selecció -portals d’ocupació, xarxes socials professionals…- i en les entrevistes d’ocupació”, explica Carla.

El format de la llançadora és mixt. És a dir, els seus participants tindran sessions virtuals, a través de diferents aplicacions; i sessions presencials, que es duran a terme en locals cedits gratuïtament per l’Ajuntament de la ciutat. Allí, estan distribuïts en grups reduïts, complint totes les mesures de seguretat, higiene i distància social establides per la pandèmia.

En aquestes sessions, els participants realitzaran dinàmiques d’intel·ligència emocional per a aprendre a desenvolupar un pla integral de cerca d’ocupació i enfocar el seu objectiu professional; aprendran nous programes per a actualitzar el seu currículum; assajaran entrevistes de treball per a guanyar confiança i seguretat en els processos de selecció; reforçaran les seues competències transversals i habilitats digitals; trauran partit al Telèfon intel·ligent i les xarxes socials per a la cerca d’ocupació en línia, realitzaran mapes d’ocupabilitat i contactaran amb empreses.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem