05.02.2016 - 09:39
Si al juny es parlava de l’arribada d’un «govern del canvi» a la ciutat de Castelló, amb el nou any és el moment de parlar dels «pressupostos del canvi». Així és com Compromís ha batejat la seua darrera campanya a les xarxes socials, que sota l’etiqueta #PressupostosDelCanvi i amb uns bàners ben il·lustratius explica de quina manera s’inverteixen els diners en l’actualitat i quines són les prioritats d’aquest equip de govern, tot comparant-ho amb el que feia el Partit Popular. «Durant massa temps els diners de la ciutadania s’han invertit en àrees que només beneficiaven el partit que hi havia al govern i les seues amistats, mentre que aquelles partides relacionades amb la cultura, la memòria històrica, l’educació o la participació social quedaven relegades a l’últim pla», explica Ignasi Garcia, portaveu de Compromís per Castelló. «La campanya #PressupostosDelCanvi és un exercici de transparència amb què donem a conéixer d’una manera senzilla com eren els pressupostos heretats de l’antic equip de govern, a què es destinen ara els diners i quins són els criteris per a fer-ho», ha afegit.
El primer bàner amb l’etiqueta #PressupostosPelCanvi es va publicar el 24 de gener als perfils de Facebook i Twitter de Compromís per Castelló i estava dedicat a la cultura. «Amb aquesta imatge expliquem que no només hem incrementat la partida d’ajuda directa a les associacions culturals de la ciutat, sinó que també ens hem reunit amb els i les artistes, hem tret la cultura al carrer i l’hem portat als barris, fent una aposta decidida per la indústria cultural local», exposa Garcia. «També hem volgut donar visibilitat a l’estima que tenim pel nostre entorn i a la necessitat de respectar la natura –afegeix el portaveu–. Per això el segon bàner estava dedicat als pressupostos destinats a cuidar del parc del Pinar (100.000 euros), el parc Ribalta (60.000) i les dunes del Serradal (25.000)».
El repartiment de diners públics als mitjans de comunicació i les accions a favor de la Memòria Històrica protagonitzaven els següents bàners. «És intolerable el que feia el PP: balafiar 1.000.000 d’euros en propaganda repartida a dit. El que cal és una bona difusió de les activitats i les iniciatives que naixen de l’Ajuntament, i l’equip de govern ho farà gràcies a un pla de mitjans que repartisca els recursos amb criteris objectius», explica Garcia, que també anuncia la reducció de la partida a la meitat. I mentre unes partides es redueixen, d’altres s’amplien de manera notable. El cas més evident és el de la Memòria Històrica. El portaveu local denuncia que «cal trencar el silenci imposat pel PP» i manifesta que s’obrirà al públic el refugi antiaeri de la plaça Tetuan gràcies a la inversió de 40.000 euros.
La resta de bàners de la campanya estan dedicats a la posada en marxa de la #XarxaLlibres, el foment de la participació ciutadana, la promoció i normalització lingüística o la resposta a l’emergència social. Tota una declaració d’intencions del nou model de ciutat que Compromís vol per a Castelló.