10.04.2018 - 15:54
L’èxit de públic d’Escala a Castelló, que ha superat els 75.000 visitants en la seua primera edició, també es va traslladar a les xarxes socials. El hashtag #EscalaaCastelló es va convertir en trending topic en Twitter el dijous i el divendres no solament per l’activitat dels comptes institucionals de l’Ajuntament de Castelló (@AjuntCastello) o del Patronat Municipal de Turisme (@VenACastellon), sinó també per l’activitat d’altres entitats com PortCastelló, l’Agència Valenciana de Turisme o Creu Roja. L’ONG va publicar diversos tuits com el qual informava el diumenge que el seu equip de salvament marítim va realitzar un simulacre de rescat amb l’embarcació LSPandora dins de l’esdeveniment Escala a Castelló.
També es van sumar al hasgtag #EscalaaCastelló mitjans de comunicació, publicacions especialitzades en oci infantil com Castellón Kids o Espai Menut animant a visitar en familiar el port de Castelló per a conèixer les rèpliques de grans navilis com la Nao Victoria, el Galeón Andalusia o la fragata russa Shtandart així com el pailebot Santa Eulàlia, una embarcació original restaurada que precisament aquest 2018 compleix el seu primer centenari.
I persones a nivell individual que compartien les seues visites a la rèplica de la Nao Victoria, la primera embarcació a donar la volta al món en el segle XVI; els que animaven a acostar-se al Moll de Costa per a gaudir d’un esdeveniment “que val la pena visitar” i fins i tot missatges en clau històrica, com el qual recordava que “durant la major part de la Història, mancar d’arbres impedia construir una força naval amb la qual projectar el poder (Tim Marshall). #EscalaaCastelló, amb la nao Victoria i un galeó, dóna una lliçó. Els nostres boscos van alimentar segles d’arquitectura naval. #CsCEFIRE”. En total, 236 perfils de Twitter van generar 1.432 tuits que van assolir els 2,2 milions d’impressions.
L’activitat en Facebook no es va quedar arrere. Els dos esdeveniments retransmesos en directe des del perfil oficial de l’Ajuntament de Castelló (l’entrada en port de la fragata Shtandart i la desfilada del dissabte), van aconseguir a 75.660 persones; van aconseguir 35.563 reproduccions i van generar 3.873 reaccions, comentaris i vegades compartits.