Els corredors de la Marató BP Castelló atorguen un excel·lent a la carrera i la seua organització

  • L'alcaldessa, Amparo Marco, i l'edil d'Esports, Enric Porcar, lloen el gran èxit de participació i repercussió de la prova

VilaWeb

Redacció

15.12.2015 - 11:11

 

L’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, i el regidor d’Esports, Enric Porcar, acompanyats del vicepresident del CA Running Castelló, Juanma Medina, han fet balanç del que ha suposat la celebració de la VI Marató BP Castelló, celebrada el diumenge 6 de desembre, per a la ciutat.

Així, l’alcaldessa ha volgut assenyalar que “l’èxit de la Marató és doble, tant en el sentit esportiu, com en el de l’organització. Ho diuen les xifres però també la sensació que hem tingut i el que hem percebut en el carrer. Vaig tenir la gran satisfacció com a alcaldessa de viure-ho en primera persona, tant dels corredors, com dels veïns i veïnes o els visitants que van arribar només per a veure la marató”.

Marco ha apuntat també que “quant a l’enquesta realitzada als participants en la marató, aquests van valorar la carrera i la seua organització amb 8,64 punts, la qual cosa és un excel·lent. A més, el 23% dels corredors li va atorgar un 10, una matrícula d’honor. I més d’un 69% d’ells recomana la ciutat de Castelló com a destinació turística”.

Quant a la col·laboració externa, l’alcaldessa ha subratllat que “33 empreses locals, nacionals o internacionals han col·laborat o patrocinat la Marató BP Castelló i, gràcies a elles, la partida d’ingressos procedents del patrocini s’ha duplicat enguany, la qual cosa implica un èxit i unes dades molt importants”.

La primera edil ha manifestat que “ho diem amb humilitat, però també amb l’afany de superació permanent que tenim des de l’equip de govern de l’Ajuntament de Castelló. El balanç que podem fer és molt satisfactori i podem dir que l’objectiu està més que acomplit”.

A més, “per al futur, l’objectiu de l’Ajuntament de Castelló serà, d’una banda, implicar a la ciutadania en un model de ciutat saludable i competitiva pel que fa a l’esport. Per un altre, fer que aquest siga una eina de promoció de la ciutat també en l’àmbit econòmic. L’esport ha d’ajudar a la ciutat de Castelló a passar de ser una ciutat gran a una gran ciutat i amb aqueix objectiu estem treballant l’equip de govern, amb Enric Porcar al capdavant, perquè l’esport no solament siga una eina per a la salut, sinó també una eina per a posar a Castelló en el mapa del positiu i seguir sent una ciutat capdavantera en tot el panorama nacional”, ha dit Amparo Marco.

L’alcaldessa també ha citat l’estudi de la presència en els mitjans de comunicació, concretament en premsa escrita i digital, sobre la VI Marató BP Castelló. Així, “el report econòmic obtingut per les aparicions en els mitjans de comunicació és de 500.000 euros en publicitat gratuïta, amb 400 impactes en les setmanes prèvies i posteriors a la celebració de la Marató”.

Per la seua banda, el regidor d’Esports, Enric Porcar ha destacat que “em sent molt orgullós de tota la gent de Castelló, perquè un esdeveniment com la Marató necessita de la implicació de tota la ciutat i així va ser. Ha sigut un èxit en tots els sentits, amb una organització espectacular, amb més de 1.000 voluntaris sense els quals no seria possible realitzar la carrera, 26 punts d’animació que donen a la marató un sentit lúdic i festiu. Tot açò sumat al genial clima que ens va acompanyar aqueix dia, al fet que no va haver-hi incidents sanitaris, sense problemes de tràfic perquè la gent està conscienciada que aqueix dia és el de la marató, l’èxit és brutal”.

L’edil ha resumit l’èxit de la prova dient que “quan a Castelló anem tots a l’una, som capaços d’aconseguir grans coses; i la Marató és un bon exemple d’açò”.

Quant al dispositiu de seguretat, “va haver-hi 165 efectius de Policia Local i Agents de Mobilitat Urbana que van donar cobertura a 145 punts de regulació de tràfic, amb 41 vehicles policials (15 turismes, 6 furgons i 20 motos), a més d’efectius de Protecció Civil en meta i la col·laboració de la Policia Nacional. A més de la col·laboració de voluntaris de les ONG Asperger, Youcanyolé i Idem, en altres 112 encreuaments de carrers. Per a poder realitzar aquest dispositiu de seguretat viària es van utilitzar 250 tanques, a més d’abalisar amb cons diversos trams, quasi 4 km., en els vials en què es corria en paral·lel en els primers quilòmetres o aquells que els esportistes corrien en tots dos sentits”, ha comentat Porcar.

Pel que fa a la participació “comentar que dels 3.644 corredors entre la Marató i el 10K, que va esgotar el nombre de dorsals, van acabar la carrera el 74% dels participants de la Marató i el 86% dels corredors del 10K. A més, enguany hem aconseguit que hi haja més participació femenina, augmentant del 6,2% de l’any passat al 8% en aquesta VI edició de la Marató”, ha destacat Porcar.

“Els corredors provenien de molts llocs, de Castelló i província però també de la resta de l’estat espanyol i internacionals, suposant aquests últims un 2% dels corredors, però és que el 41% ve de la resta de l’Estat”.

El caràcter solidari que té la Marató també va quedar reflectit en la recollida de 6.620 € que aniran destinats a ONG’s i que van ser donats a través de la devolució dels xips que portaven els corredors.

Porcar també ha volgut “agrair a Juanma Medina i a tot l’equip del Club Running Castelló pel seu esforç i pel seu treball en l’organització d’aquest gran èxit. Ara estem ja començant a pensar a millorar la VII Marató per a l’any que ve, cosa complicada, perquè estem en un nivell d’excel·lència molt gran, però intentarem augmentar la participació encara més, que hi haja més animació i més gent en el carrer o que els comerços estiguen oberts per a dinamitzar la ciutat de Castelló gràcies a les 40.000 persones que la Marató atrau”.

Finalment, Juanma Medina ha volgut “donar un 10 a la dedicació de tot un any de treball a un grup de persones amb noms i cognoms que han estat lluitant moltes hores i viatjant per tota Espanya amb el simple afany de promocionar la Marató amb el nom de Castelló sempre per davant. Un 10 a la dedicació del Club d’Atletisme Running Castelló i als seus familiars i amics, que han tret el millor de si mateixos perquè aquesta Marató cresca entre les millors i que ho donen tot només per contribuir a açò; un 10 als voluntaris, clubs esportius, associacions i grups d’amics perquè sense la seua ajuda no seria possible traure avant aquest projecte i un 10 a la dedicació de la ciutat de Castelló que, eixint al carrer a animar, fa que els visitants experimenten la satisfacció de sentir-se com en la seua pròpia casa”.

Altres xifres també destacables de la carrera són les 32.000 botelles de líquid entre aigua i begudes isotòniques, unes 300 pizzes repartides en la zona de postmeta. També les 40 caixes de fruita entre taronges i plàtans en els avituallaments i zona de postmeta i els 3 palets de mandarines lliurats durant la ‘Expomarató’. A més, es van habilitar 48 contenidors per al reciclat d’envasos lleugers i materials orgànics gràcies a l’acció ‘Recicla el teu Esforç’ de la Fundació Trinidad Alfonso.

La Marató va comptar amb 26 zones d’animació en el carrer en les quals van participar 24 entitats i grups diferents amb fins a 280 persones. La valoració de la seua actuació va millorar notablement respecte a les dues edicions anteriors. Quant a les activitats paral·leles, cal ressaltar els 26 expositors registrats en la ‘Expomaratn’ i la completa programació de la mateixa amb activitats com el Breakfast Run, el Run Force, la Marató Infantil Salera i fins a cinc xarrades durant tot el cap de setmana.

A l’Hospital de Campanya van ser ateses 15 persones, i el total d’atencions durant tota la prova va ascendir a 135. Les tipologies de les atencions es van concentrar en tres: el 80% dels corredors van ser atesos per processos osteomusculars, principalment contractures musculars, dolors articulars, contusions, esquinços o lumbàlgies. El 12% dels atesos es refereix a afeccions de processos neurològics i el 8% de les persones ateses presentava frecs o butllofes. L’equip sanitari que es va encarregar d’atendre totes aquestes incidències va estar format per un total de 37 persones.

 

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem