El servei de teleassistència domiciliària atén quasi un miler de persones majors de Caste

  • L’Ajuntament va recuperar en 2018 aquest servei que ofereix atenció immediata els 365 dies de l’any i durant les 24 hores

VilaWeb
29.12.2019 - 18:00

L’Ajuntament de Castelló ha atés quasi un miler d’usuaris a través del servei de teleassistència domiciliària a persones majors, que el consistori va recuperar l’any passat. Es tracta d’un servei tècnic de suport i intervenció social que funciona a través d’una línia telefònica amb un equip de comunicació i informàtic específic que permet la connexió immediata entre les persones usuàries i el centre d’atenció.

El regidor de Benestar Social, José Luis López explica que la teleassistència permet atendre qualsevol emergència els 365 dies de l’any a qualsevol hora del dia, però a més “suposa tot un suport per a les persones majors que saben que, amb sols polsar un botó del polsador portàtil, estaran en contacte amb una persona que els atendrà”.

El servei de teleassistència ha assistit al llarg d’enguany quasi 900 persones majors de Castelló, de les quals 596 viuen sols. Aquest sistema els permet entrar en contacte verbal les 24 hores del dia amb un centre que està atés per personal especialitzat per a donar resposta immediata a situacions d’emergència o d’inseguretat, soledat i aïllament, bé per si mateix o mobilitzant altres recursos humans i materials.

“L’objectiu de la teleassistència és la intervenció immediata en el domicili de la persona quan viva una situació de crisi, emergència o necessite algun tipus d’ajuda”, apunta López.

L’Ajuntament de Castelló va recuperar aquest servei l’any passat amb l’objectiu de millorar la cobertura a les persones majors, amb discapacitat o dependència i oferir una atenció integral, ja que la teleassistència permet adoptar mesures addicionals en funció de les necessitats de la persona usuària.

D’altra banda, des de la Regidoria de Benestar Social s’ofereixen altres serveis dirigits a persones majors, amb discapacitat o que patisquen algun problema de salut per a ajudar a la seua permanència en la seua llar habitual. Així, el servei d’ajuda a domicili prestat per personal qualificat que acudeix al domicili per a atendre les necessitats bàsiques quan la persona no pot realitzar-les pels seus propis mitjans. L’objectiu és cobrir les manques plantejades per les persones majors, sent aquest servei complementari al suport familiar. Més de 200 persones s’han beneficiat enguany del servei ajuda a domicili que presta l’Ajuntament de Castelló.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem