30.10.2020 - 14:02
El projecte pilot d’entorns escolars en el qual participen huit col·legis de Castelló compleix un mes de funcionament i ja ha despertat l’interés de més escoles de la ciutat. Els regidors de Mobilitat i Educació, Jorge Ribes i Francesc Mezquita, respectivament, han iniciat una ronda de visites pels centres educatius inscrits, per a comprovar la posada en marxa de la mesura, i estan en contacte amb altres escoles interessades a sumar-se a la iniciativa pionera que té com a objectiu augmentar la seguretat en els entorns escolars a través de la limitació de l’accés de vehicles privats en les zones més pròximes a les entrades i eixides.
El regidor de Mobilitat, Jorge Ribes, ha explicat que la mesura “està tenint bon acolliment, com així ens el traslladen des dels col·legis participants i el demostra també el creixent interés de més escoles de la ciutat”. “Afavorir la seguretat dels xiquets i xiquetes en les entrades i eixides del col·legi és una prioritat d’aquest projecte que activem l’1 d’octubre en huit escoles i que esperem poder ampliar pròximament”, ha dit Ribes.
Per a Mezquita, «hem d’educar també en mobilitat i facilitar l’ús de transports sostenibles per arribar fins a l’escola, un objectiu que només aconseguirem si fem que l’entorn dels centres siga segur». El regidor d’Educació ha agraït «l’inestimable col·laboració de la Policia Local per aconseguir aquest objectiu comú» i ha destacat la bona acceptació que aquest projecte ha tingut entre centres i famílies ja que «estem veient el bons resultats que dona allà on ja s’aplica i estem escoltant les peticions de més escoles per a poder atendre-les pròximament».
Així doncs, les escoles que es van sumar inicialment al pla d’entorns escolars segurs, van ser Vicent Artero (tall del carrer Pintor Sorolla), Enric Soler i Godes (tall del carrer Alcalde Eduardo Codina), Exèrcit (tall del carrer Lepant), Herrero (tall del carrer Moyano), Carles Salvador (tall del carrer María Teresa González Justo), Cervantes (tall del carrer Concepción Arenal), Sanchis Yago (tall del carrer la Vilavella) i Escoles Pies.
Cal recordar que el projecte aspira a disminuir els embossos que es generen durant les hores de mes trànsit al voltant del centres, les quals coincideixen amb les entrades i eixides de l’alumnat. Amb els talls de carrers que es fan durant un temps limitat, s’allunyen els vehicles dels accessos als centres educatiu.