El centre d’atenció ciutadana del Palau de la Festa supera les 5.000 tramitacions en un mes

  • El temps mitjà d’espera se situa per baix dels set minuts

VilaWeb

Redacció

15.07.2020 - 14:20

El nou centre d’atenció ciutadana situat al Palau de la Festa ha realitzat 5.074 tramitacions des de que va obrir al públic el passat 15 de juliol. Fins a vuit departaments municipals han traslladat el personal d’atenció a la nova ubicació, on hi ha 34 mostradors. El consistori també ha habilitat dues sales d’espera per a assegurar que es mantenen les distàncies interpersonals, espais en què el temps mitjà d’estada és de 6 minuts i 44 segons.

El regidor d’Atenció Ciutadana, Ignasi Garcia, ha valorat «molt positivament» el  funcionament del nou servei. Segons l’edil, el sistema  implementat al Palau de la Festa «ens ha permés millorar la qualitat de l’atenció i, sobretot, reduir els temps d’espera en apostar per la plena implantació de la cita prèvia », sempre amb totes les «garanties de seguretat i sanitàries».

De fet, l’obertura del Palau de la Festa com a centre d’atenció ciutadana ha suposat la total implantació del servei de cita prèvia obligatori per a la realització de qualsevol tramitació presencial. Aquest era un dels objectius del Pla d’Impuls de l’Administració Electrònica (PIAE) per a la legislatura, el qual s’ha hagut  d’accelerar per la crisi sanitària.

Per departaments, les àrees que han realitzat més tramitacions han estat Atenció Integrada (amb 2.888), Mobilitat (741), Activitats (240) i Consum (213). Per duració de les atencions, el departament que més temps n’ha dedicat ha estat el d’Ocupació, amb una mitjana de 34 minuts, seguit d’Urbanisme (18 minuts) i Tributs (15 minuts).

El protocol del Palau de la Festa implica que les vies d’accés i d’eixida són diferents. Mentre que l’entrada es fa per la porta principal, els usuaris i usuàries han d’abandonar l’edifici pels passadissos laterals. Allà, personal de consergeria facilita gels hidroalcohòlics per a la higienització de les mans.

Cal assenyalar que l’horari d’atenció és de 8.30 a 14.00 hores. Per a accedir a realitzar qualsevol consulta cal disposar de cita prèvia i utilitzar mascareta. Per a sol·licitar torn d’atenció, la ciutadania pot dirigir-se a la web citaprevia.castello.es o a l’aplicació 010What’sApp. També pot sol·licitar-lo al 010 o al 964 22 60 10 (per a telefonades des de mòbil o des d’un altre municipi).

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem