26.01.2020 - 18:50
El cicle de Músiques Independents de Castelló, Sons, torna aquest dilluns 27 al Teatre del Raval, amb un total de tres actuacions musicals de gran nivell internacional. La regidora de Cultura de l’Ajuntament de Castelló, Verònica Ruiz, ha expressat que “amb iniciatives com aquesta, volem aconseguir apropar la cultura a la societat i aconseguir sumar nou públic als concerts d’aquest emblemàtic teatre”.
La primera actuació serà dilluns 27 a càrrec de nord-americà Sam Amidon, un apassionat de la música folk. Compositor i multiinstrumentista, a Amidon se’l coneix com un dels renovadors de la música folk americana, ha publicat més de sis discs en solitari i ha col·laborat amb artistes de la talla de Nico Muhly, Bill Frisell o Kenny Wheeler. Els altres dos espectacles estan programats per al dilluns 24 de febrer, i el 9 de març, tots tres tindran l’entrada voluntària.
“Des de la Regidoria de Cultura apostem per aquest cicle des dels seus inicis, i aquest 2020 hem reforçat la col·laboració per a posicionar encara més a Castelló al mapa de les gires internacionals de les bandes més alternatives del panorama musical”, ha manifestat l’edil de Cultura.
Per al mes de febrer, serà la catalana Carla (Carla Serrat) qui posarà la nota musical al Raval amb el seu espectacle. Tres anys després de sorprendre públic i crítica amb la seua posada de llarg, ‘Night Thoughts’ (Sons, 2016), reapareix amb un nou disc sota el braç, ‘Kill a Feeling’, un àlbum molt més lluminós i té un caràcter més descaradament pop que l’anterior. Durant la preparació d’aquest nou àlbum, Carla Serrat ha tingut temps de col·laborar vocalment amb David Grellier aka College, músic i DJ francés que ha produït al duo canadenc Electric Youth i remesclat a aquests i al músic berlinés Apparat.
Finalment, per al mes de març, el Raval acollirà l’actuació musical de l’artista islandesa Sigurlaug Gísladóttir i el seu projecte ‘Mr. Silla’. Amb un bagatge i una trajectòria espectacular, Sigurlaug Gísladóttir és una artista versàtil, capaç de formar part de diferents projectes i mantenir una visió personal en les seues creacions. Amb el seu últim treball, virant cap al pop electrònic, la islandesa furga en aquest so tan “islandés” que sona a espai obert i salvatge, però delicat i subtil.