Educació instarà a Conselleria a activar el protocol d’actuació per a afectats per TDAH

  • Enric Porcar, titular de l'àrea, es va reunir recentment amb l'associació Apadahcas per atendre les seues propostes i necessitats

VilaWeb

Redacció

15.08.2015 - 09:14

El tinent d’Alcaldia i regidor d’Educació, Enric Porcar, es va reunir recentment amb l’associació Apadahcas (Associació de Pares d’Afectats per Dèficit d’Atenció i Hiperactivitat de Castelló) per a atendre les seues propostes i necessitats.

Així, l’associació va explicar al regidor Porcar que l’equip especialitzat de l’EOPAE (Equip d’Orientació Psicopedagògica i Suport Especialitzat) ha elaborat un protocol de detecció i actuació amb afectats per hiperactivitat, que coordinaria a les Conselleries d’Educació i Sanitat, per a proporcionar als alumnes amb TDAH (Trastorn de Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat) els suports i atenció que necessiten en la seua etapa escolar. Apadahcas va demanar al regidor d’Educació posar en funcionament aquest protocol i instar a fer-lo extensible a la resta del País Valencià.

D’aquesta manera, el regidor Enric Porcar es va sumar a les reivindicacions de l’associació i es va comprometre a demanar a la Conselleria d’Educació engegar i treballar amb el protocol establit a tot el territori valencià, ja que considera “essencial la coordinació entre institucions, experts, afectats i familiars”.

Des d’Apadahcas i la Regidoria d’Educació coincideixen en que l’EOPAE ha tingut un paper fonamental en el suport a les famílies i alumnes amb TDAH i altres trastorns que comporten dificultats en l’aprenentatge. Des de l’associació, sempre han vist a l’EOPAE de Castelló com una eina molt beneficiosa que podria estendre’s a la resta de províncies valencianes per a fer realitat els suports que els afectats pel TDAH necessiten.

A la resta de l’estat diverses comunitats autònomes han posat en funcionament protocols d’actuació per a la detecció, el diagnòstic i l’atenció mèdica i escolar de l’alumnat amb TDAH. Aquests documents solen incloure una definició del TDAH, un diagrama de flux sobre les actuacions que s’han de realitzar a partir de la sospita d’un problema de TDAH, inidicacions sobre la intervenció, plantilles per a l’elaboració d’informes, proves d’avaluació, dades per al contacte amb institucions rellevants (salut, educació, associacions, fundacions), i bibliografia.

A més, el regidor d’Educació, Enric Porcar, va oferir a l’associació entrar a formar part de la pròxima Guia Educativa que confecciona l’Ajuntament de Castelló perquè així Apadahcas puga oferir xarrades en els diferents col·legis i instituts de la ciutat sobre les característiques de l’alumnat amb TDAH, com es pot detectar i com s’ha d’actuar davant un cas, ja que segons expliquen també des de l’associació “com més prompte es detecte, millors resultats hi ha pel que fa a les actuacions a realitzar amb la síndrome conductual”.

castello3

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem