13.11.2020 - 23:51
Els pressupostos de la Generalitat Valenciana han inclós una inversió per al Pla Edificant a Castelló que ascendeix a 8.378.741’55 euros per a l’any 2021. Els centres que es beneficiaran d’aquestes inversions són el CEIP Herrero, el CEIP Vicent Marçà, el CEIP Sebastian Elcano i el CEIP Mestre Canós Sanmartín.
“Aquest pressupost demostra que el Pla Edificicant és un prioritat per a la Conselleria d’Educació i que la inversió educativa a Castelló està a l’agenda d’assumptes fonamentals del govern valencià”, ha explicat el regidor d’Educació, Francesc Mezquita. L’edil ha recordat “la ciutadania de Castelló ha de saber que els quatre centres de la primera fase d’Edificant estan en el pressupost tant de l’ajuntament com del Consell i qualsevol afirmació que ho qüestione és, simplement, enganyosa”.
En el cas del CEIP Herrero, la quantitat total ascendeix a 2.066.290,19 euros i comprèn l’execució del projecte de rehabilitació de l’edifici. En el mateix cas es troba el CEIP Vicent Marçà, que rebrà un total de 3.245.383,50 euros per a la demolició i construcció d’un nou centre després d’anys de reivindicacions de la comunitat educativa. El CEIP Sebastian Elcano tindrà una inversió de 2.927.067,86 euros, que premetran treure endavant la licitació de les obres prevista per al 2021. Finalment, el CEIP Mestre Canós Sanmartín rebrà 140.000 euros per a la licitació del projecte.
Cal recordar que en les darreres setmanes s’ha dut a terme l’adjudicació de les obres tant per al CEIP Herrero com per al CEIP Vicent Marçà. Les actuacions de l’Herrero preveuen una rehabilitació integral per crear una aula de xiquets i xiquetes de dos anys, que facilitarà la conciliació familiar.
Per altra banda, al Vicent Marçà es preveu la demolició i la construcció d’un edifici nou, que contempla aspectes de sostenibilitat i protocols per fer front a la Covid-19. En ambdós casos, l’alumnat es traslladarà a unes aules provisionals durant el procés de les obres. Els espais on han d’anar aquestes aules ja han sigut adequats per la Regidoria d’Educació.