Compromís planteja a Renfe la gratuïtat del bitllet entre Castelló i València mentre duren les obres del tercer carril

  • Mulet diu que “la mesura del 50 % i els autobusos llançadora són molt complexes des del punt de vista tècnic i generen més inconvenients”

VilaWeb

Redacció

10.03.2016 - 11:52

 

El senador de Compromís Carles Mulet s’ha reunit amb representants de Renfe a València, per analitzar la situació de constants retards i mala qualitat del servei públic com a conseqüència de les obres del tercer fil, que ha reduït de 80 a 38 el nombre de trens.

La delegació de Compromís ha apostat com a solució immediata per la gratuïtat del bitllet mentre duren els treballs d’execució del tercer carril, que haurien d’haver acabat a finals de l’any passat i per als que no es té una data de finalització. Carles Mulet ha analitzat amb el personal de Renfe les dificultats que comportaria la anunciada creació d’una bonificació del 50% en el preu del bitllet, ja que ni les màquines expenedores ni el programari permeten fer aquesta discriminació temporal en les tarifes i es crea un conflicte amb els transbordaments entre línies i zones. La solució dels autobusos no soluciona res, ja que el temps per recórrer el tram entre Castelló i València seria superior a les 4 hores.

Defensem esta gratuïtat, ja que no comporta problemes tècnics, pot satisfer més als usuaris que un descompte per un mal servei i tenim ja com experiència el bitllet a cost zero que va funcionar amb èxit a Catalunya mentre van durar les obres de l’AVE”, ha indicat el senador Mulet.

Els tècnics entenen que no hi ha d’haver cap problema en establir aquesta mesura, però que es tractarà d’una decisió política “i per tant anem a proposar-la des del Senat al Govern”.

Pensem que ja haurien d’haver aprofitat les noves tecnologies per informar millor a la gent de la situació que tindran abans de pujar al tren i, per respecte no fer pagar per un servei precari”, ha afegit Mulet.

D’altra banda Compromís ha analitzat que seria raonable plantejar-se treballar únicament de nit en tant en quant ja s’estan incomplint els terminis i reduir així les molèsties en horari diürn als usuaris.

Els representants de Compromís, van acudir a la reunió molt preocupats per la congestió estructural que pateix el servei i amb molts dubtes sobre el tercer fil “que s’ha volgut vendre políticament com la solució i l’arribada de l’alta velocitat però que pensem que pot acabar perjudicant el servei, augmentant els costos de manteniment i avaries i col·lapsant més la infraestructura existent”, ha dit Mulet.

Per Compromís la mobilitat és fonamental i un dels problemes més grans que pateix el País Valencià, al mancar de línies, connexions, autovies i infraestructures al nivell que ens mereixem. “En este sentit veiem amb bons ulls les inversions que es puguen fer, tot i que no veiem clara l’adopció de la mesura del tercer carril, que no deixa de ser un parxe quan per la nostra capacitat exportadora hauríem de disposar a estes alçades de una doble línia, amb una per a les persones i l’altra per a les mercaderies, com es mereix el Corredor Mediterrani”, remarca Mulet.

Compromís ha fet palés el seu malestar per l’abandonament del ferrocarril convencional, que majoritàriament utilitzen els ciutadans pels seus desplaçaments, pel tancament de les estacions que han quedat en un estat lamentable i per la supressió de personal i serveis d’atenció al viatger.

Els actuals retards i increment en el preu dels bitllets estan centrifugant encara més a la població cap al transport privat o per carretera. De fet, segons les estimacions de la coalició, el nombre d’usuaris s’ha reduït en un 20 per cent mentre han durat les obres.

La situació que es viu a l’entorn de València amenaça amb reproduir-se cap al nord, el que afectarà les exportacions de mercaderies i retardarà combois amb origen o final a Catalunya. Per a Mulet, “una de les coses que ens preocupa sobremanera és la possible supressió de trens després del tercer carril, ja que sabem que algunes de les afeccions greus que està causant podrien mantenir-se en el futur”.

Un altre dels dubtes sobre el tipus de trens és saber si arribarà un AVE real, a alta velocitat o models ja coneguts i habituals com els Euromed o Alvia, ja que l’actual voltatge i la infraestructura no permet AVE que demanda 25.000 volts. Per tant ens temem que els trens que vagen pel tercer carril no puguen córrer més, sinó al contrari, ja que els canviadors de fil i noves senyalitzacions poden acabar alentint tots els trens en circulació fent que trens com l’Euromed o Alvia vagen fins i tot més lents que en l’actualitat.

Arribats a este punt no entenem la demagògia que se n’ha fet del tema. No ens agrada el model i creiem que l’opció millor és la d’un únic ample en comptes del tercer carril, pel que lluitarem per millors infraestructures com sempre hem fet des de Compromís. L’actual sistema en execució és una farsa concebuda per a les mercaderies, no per a les persones”, ha lamentat.

A la reunió, han acudit José Luis Gil Gómez, gerent de Servei Públic de l’Est, Enrique Cárdenas Fernández, Gerent del Nucli de València i Felipe Gil Giménez, Cap de Producció.

 

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem