28.03.2017 - 09:11
Els senadors de Compromís han exigit al ministre de Foment, Íñigo de la Serna, que aclarisca si va mentir en el Senat el passat 21 de febrer, quan va negar fins a en dues ocasions al senador, Jordi Navarrete, la possibilitat que el Maestrat tinguera trens de rodalies per no ser prioritaris, per existir moltes altres prioritats i múltiples peticions per valor de 20.000 milions d’euros.
El 7 de febrer en una contestació al senador territorial sobre les prioritats de Foment per a 2017 en cap moment va citar la creació d’un nucli de rodalies a Castelló i la inclusió en la Declaració de Servei Públic de la xarxa de Rodalies fins al Maestrat, per la qual cosa l’anunci del PP castellonenc “no ens inspira gens de confiança, almenys fins que vegem la partida en els Pressupostos Generals de l’Estat, les obres de remodelació de les estacions en marxa i els trens sobre les vies dels nostres pobles”, ha agregat Mulet.
El senador territorial, ha recordat al PP que “no poden ampliar freqüències d’un servei que no existeix”, per la qual cosa han posat en dubte que “vagen a crear rodalies com han anunciat en 2018” i han atribuït l’anunci “a una pantalla més sobre un greu problema que tenen, doncs se’ls ha vist el seu menyspreu cap al territori marginant als veïns del Maestrat votant en contra de les Rodalies quan podien fer-ho” i ara solament pretenen guanyar temps, “encara que esperem que la moció de censura arribe molt abans i un nou Govern done la prioritat que mereixem al País Valencià i al Corredor Mediterrani”, ha agregat.
El ministre “ha vingut de nou a vendre fum, en lloc de demanar disculpes”, ha agregat el senador territorial, qui ha recordat que “el tercer fil contínua sent un mal succedani d’un corredor Mediterrani que poc podrà córrer per les mateixes vies que les rodalies o l’AVE, i que a partir del nord de Castelló, no tenen encara ni idea de com van a continuar-ho, especialment en el coll de botella de Vandellós i pels problemes tècnics que va admetre en la Cambra alta, la qual cosa ens preocupa en gran manera”, ha abundat.
Un pseudo-AVE que anirà per la mateixa via saturada actual, sense arribar a la velocitat que li dóna sentit i sense saber com continuar també cap al nord. Respecte als problemes de la ciutat de València, Mulet ha recordat que “segueixen sense data ni consignació pressupostària”, i que la línia 5 i tota la connexió de Sagunt-Alt Palancia i Aragó, “no hi ha apostes clares”.
Per açò, “que venja avui a anunciar en abstracte, mentre en els reiterats debats en el Senat ens menyspree sempre amb l’argument que no som prioritaris, és preocupant. I que ara isquen comparses de palmers que saben perfectament que el ministre ven fum, demostra que són càrrecs que simplement s’han del partit, i no al seu territori”, ha conclòs.