07.07.2020 - 09:33
Mulet ha posat com exemple la connexió en mitja distància entre València, Castelló, Tarragona i Barcelona, que és la que vertebra i dóna servei als pobles del litoral que no tenen parada d’Euromed. Dels tres trens d’anada i tornada entre la capital catalana i Castelló, sols s’ha quedat una; la resposta no pot ser reforçar l’Intercity, que no té parada en els municipis mitjans i menuts, i que són els que ara en temporada estival veuen com tornen a ells els veïns ara residents a les grans ciutats, o els turistes que tenen segona residència o estiuegen a aquests pobles.
Per al portaveu valencianista “ no té sentit voler reactivar el turisme, voler donar aparença de nova normalitat i tindre unes connexions ferroviàries precàries; perquè molta gent usa el tren per desplaçar-se des de o cap a la nostra costa, i ara se’ls obliga a anar en trens saturats; des de finals de la setmana passada per exemple ja no quedaven bitllets Alvia per vindre a València, Castelló, o Orpesa des de Madrid, Castella i Lleó o Astúries; aquest és el únic tren al dia que connecta Castelló amb el centre i nord de l’Estat. Com anem a parlar de nova normalitat d’aquesta manera?”
Per a Mulet “ aquesta crisi sanitària no pot ser l’excusa per desmantellar el servei ferroviari, que ja estava en el punt de mira dels responsables de RENFE i el ministeri d’Abalos, no hi ha explicació lògica ni raonable de com s’han recuperat algunes freqüències i altres arbitràriament no”