Compromís censura la supressió de línies de rodalies al País Valencià per la falta de maquinistes

  • Mulet afirma que aquest caos no és gratuït i respon a una idea planificada de precaritzar el servei

VilaWeb
Redacció
19.06.2017 - 08:49

 

El senador territorial de Compromís, Carles Mulet, ha registrat una bateria de preguntes parlamentàries des de la Cambra Alta al Govern, davant el caos generat per la supressió continuada de diversos trens de rodalies en el País Valencià.

Segons Mulet “portem dies continuats en els quals se suprimeixen serveis de les sis línies de rodalies que parteixen des de València, per l’escassetat de maquinistes; s’ha sumat jubilacions, baixes temporals, a una falta de renovació de la plantilla; s’ha estat jugant al límit sense incorporar noves altes, i ha passat el que era previsible, que no existeixen suficients maquinistes per a cobrir el servei, i acaben suprimint-se serveis, i de nou, castigant a les persones usuàries”

Per al parlamentari castellonenc “ aquesta situació no és fortuïta, sinó que és l’últim capítol d’una política premeditada de desmantellament i precarització del ferrocarril tradicional, al qual es suma el menyspreu continuat de l’administració central cap al territori valencià; el que han fet amb nosaltres en els últims anys és impensable en qualsevol altra part de l’Estat. Venim d’una llarga croada contra els trens que usa la gent; les línies de rodalies valencianes han patit un progressiu encariment, un pèrdua de freqüències i un major temps per recorregut; açò en les línies C6 i C5 ha sigut especialment greu, on hem passat llargs mesos amb retards, cancel·lacions, aturades i caos absolut”

Compromís ha recordat com el PP i Ciudadanos han votat en el debat dels pressupostos generals de l’Estat en contra de les desenes d’esmenes de Compromís que exigien actuacions en bon part de les estacions i línies de ferrocarril del territori valencià “tenim estacions no adaptades a les persones amb problemes de mobilitat, tenim passos a nivell perillosos, estacions antigues i en mal estat. Hem exigit noves línies com la de Castelló a Vinaròs/Tortosa, millorar la connectivitat entre tota el País, i a tot voten que no” 

Tot açò segons Mulet ve d’una idea clara de desmantellar el tren tradicional per a desviar tots els diners de Foment a un tren elitista i de gran impacte com l’AVE “ l’AVE per a unir Madrid amb qualsevol punt de la Península, aborde tots els diners del ferrocarril, apostant per un model territorial radial; si l’AVE és la seua aposta, per la gran quantitat que mou, i que acaben en mans de les grans empreses constructores a les quals  tant deu el PP, ho és també amb una visió territorial injusta; la connexió del PV amb la resta de l’Estat que no siga Madrid, és precària o inexistent; la connexió de la tercera ciutat de l’Estat ( València) amb la segona o la cinquena ( Barcelona i Saragossa) és precària i mai en alta velocitat, i amb la quarta, inexistent. Les rodalies, una aposta sostenible, no els interessa, i si és en el territori valencià, menys encara

Compromís exigeix la renovació de la plantilla de maquinistes i treballadores de RENFE, i abandonar la senda del maltractament al ferrocarril tradicional.

 

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem