13.12.2017 - 09:21
La plaça Major, l’Ajuntament, el Mercat Central, el Fadrí, la cocatedral, la Farola, el Passeig de la Universitat, el Castàlia, el port, la plaça del Mar, el far… són els monuments i espais urbans d’El Joc de Castelló que comparteixen protagonisme amb comerços i entitats locals com l’Associació d’Esclerosi Múltiple, el CD Castelló, Mobles Jean Gobert C., Carnisseria Escriche, col·legi San Cristóbal, Fusteria Medall, Essex School, Todojuguete, Babel Llibreria, Reverter, Carmona Immobiliària,Marvic Immobiliària, *Mondent, Ricardo Peris, Catering Esther, Port de Castelló, Dilsa, Adhesius Castelló, Tallers Xavala, Cafès Zafón, QL Electric, Cadena Ser, Martínez Advocats, La Tintoreria, Monfort, Levante de Castelló i CEEI Castelló.
La regidora d’Impuls de l’Activitat Econòmica, Patricia Puerta, ha presentat El Joc de Castelló juntament amb Enric Cervera, editor de T Connecta i creat d’El Joc de Castelló; Cosco Mayol, coordinadora i Enric Redón, responsable del disseny gràfic davant una àmplia representació de les entitats, associacions, clubs i comerços que protagonitzen aquest joc de taula que es basa en els tradicionals Monopoly o Joc de l’Oca. La regidora Patricia Puerta ha destacat que “El Joc de Castelló combina totes les bondats d’un joc de taula per a gaudir en família amb el valor afegit de recrear els carrers, comerços, monuments i punts més emblemàtics de la ciutat. Una iniciativa amb la qual col·laborem des de l’àrea de Comerç de l’Ajuntament de Castelló per a contribuir a difondre l’oferta comercial diferència i de qualitat que aporta el xicotet comerç a la nostra ciutat”.
També ha assistit a la presentació el regidor d’Educació, Enric Porcar, qui ha subratllat el “vessant educatiu d’aquest tipus de jocs i la seua contribució a promoure l’autoestima pel local en tots els seus àmbits” pel que ha agraït “la implicació de totes les entitats i comerços que han recolzat la iniciativa perquè El Joc de Castelló siga una realitat”.
El Joc de Castelló és un joc d’entreteniment d’ús familiar que recorre els principals carrers de Castelló, fent diferents parades en els establiments comercials i edificis més emblemàtics de la ciutat. El joc potencia l’orientació espacial, la iniciativa i la capacitat de presa de decisions, situant als jugadors en moments de compra dels comerços als quals acudeixen diàriament o visitant els monuments i racons que coneixen des de sempre.
Aquest joc és un projecte d’un equip multidisciplinari de castellonencs coordinats per Cosco Mayol, que segueixen el deixant de jocs d’altres ciutats com el Joc de Lleida o el de Manresa. Entre aquests castellonencs destaca l’il·lustrador i dissenyador gràfic Enric Redón. Ell és el que ha representat en el tauler i les fitxes el recorregut i cadascuna de les façanes dels comerços protagonistes i monuments. Redón, que desenvolupa el seu treball en diferents camps de la imatge, ha exposat els seus treballs en el Muvim o Museu de Belles Arts de Castelló entre uns altres.
El Joc de Castelló es vendrà des d’avui, 12 de desembre, per 27 euros en els següents punts de venda: Todojuguete, Llibreria Babel, Llibreria Argot, Plácido Gómez, Abracadabra i en Monfort Hogar. Inclou un tauler de joc, targetes de destinació, targetes sorpresa, bitllets amb símbols molt castellonencs com Columbretes, Tombatossals, el Desert de les Palmes o Arrancapins, 6 fitxes i un parell de daus. Els jugadors es diverteixen intentant adquirir una empresa que veuen diàriament o comprant un comerç que tenen al costat de casa.