11.02.2022 - 17:21
La plataforma Cistella per a la compra i venda online de productes de proximitat en els comerços i els mercats locals de Castelló impulsada per l’Ajuntament ha superat els 100.000 euros en vendes des del seu llançament al desembre de 2020. El regidor d’Innovació Comercial, David Donate, ha destacat el creixement d’aquesta plataforma des de la seua posada en marxa fa una mica més d’un any. “Cistella va nàixer com el primer ‘marketplace’ de Castelló, per a facilitar la digitalització del comerç de proximitat i un any després s’ha consolidat entre els comerços i els i les compradores”, ha indicat.
Donate ha recordat que la plataforma va nàixer amb mig centenar de comerços adherits i ara superen els 135 de més d’una desena de categories entre alimentació, moda, salut, oci i tecnologia, papereria-llibreria, floristeries, llar, esports, etc. També s’han adherit comerços del Mercat Central i el Mercat de Sant Antoni. A més, la distribució dels productes comprats en els comerços de la ciutat, que al principi es va centrar en Castelló, s’ha ampliat a Almassora, Borriol, Vila-real, Benicàssim i Borriana. “D’aquesta manera, ampliem les possibilitats de venda dels establiments i comerços de Castelló”, ha apuntat el regidor.
Després d’un any des de la seua posada en marxa, Cistella ha acumulat prop de 2,5 milions de visites a la plataforma i aconseguit una mitjana mensual de 153 comandes. El preu mitjà de la comanda se situa en 51,52 euros i s’han venut més de 23.600 articles. En total, s’ha aconseguit una mitjana de quasi 8.000 euros en vendes al mes.
Cistella consisteix en una aplicació mòbil i una web (cistellacastello.org) que permet realitzar les compres en els comerços i mercats locals adherits agrupant totes les adquisicions realitzades en les diferents botigues en un únic enviament.
El regidor d’Innovació Comercial ha destacat que Cistella ha suposat un impuls per a avançar en la digitalització del comerç local gràcies a un servei d’acompanyament que ha posat a la disposició dels i les comerciants un nou canal de venda i promoció local. “La plataforma s’ha consolidat com un nou canal de venda per al comerç tradicional”, ha destacat.