22.02.2022 - 14:32
L’Ajuntament de Castelló renova així la col·laboració amb el Telèfon de l’Esperança, a través de la Regidoria de Gent Gran, reforçant l’atenció a aquelles persones que necessiten d’un acompanyament telefònic gratuït o que se senten en una situació de soledat no desitjada. “El Telèfon de l’Esperança complementa els serveis que ofereix l’Ajuntament de Castelló per a la gent gran i contribueix a millorar la seua qualitat de vida i la inclusió social”, ha destacat l’alcaldessa. Granero, per part seua, ha posat en valor “el treball i la implicació” de l’associació amb les persones majors.
L’objectiu del projecte Escoltant els majors és millorar la qualitat de vida i la inclusió social de les persones majors que es troben soles i/o en risc d’exclusió o marginació, mitjançant l’acompanyament telefònic (i presencial en alguns casos), per part de voluntaris de l’associació, que són experts en relació d’ajuda i en intervenció en situacions de crisi emocional. A més, brinda un espai de suport emocional on poden expressar les seues preocupacions i inquietuds per a minimitzar la situació de soledat no desitjada, a fi de millorar el seu benestar físic i la seua salut emocional.
Les persones destinatàries del projecte són majors de 65 anys que viuen sols i/o se senten sols; sense contacte amb amics i/o familiars, o amb poc contacte; persones que passen molt temps soles i desitgen acompanyament per part d’altres persones; i amb limitacions físiques i/o logístiques, que els dificulten integrar-se i/o participar en activitats i/o grups socials.
Sobre la base del conveni, l’Ajuntament es compromet a donar a conéixer el projecte a les persones majors de 65 anys que visquen soles, a través dels diferents programes municipals i centres de persones majors. L’associació, per part seua, haurà de, entre altres compromisos, mantindre contactes periòdics telefònics amb les persones derivades des de l’Oficina del Major i des dels Serveis Socials municipals, garantir que les persones que s’incorporen a aquest projecte siguen ateses per voluntaris/as especialitzats en l’escolta i formats per a activar les capacitats de les persones i perquè puguen superar els seus problemes, i facilitar informació relativa a la resta de programes i tallers oferits des de la pròpia organització.