14.07.2021 - 15:17
La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de Castelló aprova aquest dijous dues mesures que reforcen les polítiques de la Regidoria d’Habitatge. D’una banda, convalida el programa de la Xarxa Xaloc i la incorporació de quatre noves places de personal a l’Oficina Municipal d’Habitatge, i per un altre, acorda les noves bases de la Borsa de Lloguer Municipal, que inclouen incentius per als xicotets propietaris.
“Aquest dijous fem un pas important per a impulsar les polítiques d’habitatge. Treballem per a ampliar el parc públic d’habitatge, incrementar la xifra de lloguers assequibles i fomentar la rehabilitació. Així, la posada en marxa de la Xarxa Xaloc serà un revulsiu a l’Oficina Municipal d’Habitatge, mentre amb la nova Borsa de Lloguer Municipal confiem que els xicotets propietaris s’impliquen gràcies a les subvencions que promovem”, explica la regidora d’Habitatge, María Jesús Garrido.
L’acord de la Junta de Govern Local referent a la Xarxa Xaloc forma part del conveni signat entre l’Ajuntament i la Vicepresidència Segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica i comporta la contractació de quatre places de personal interí, amb un cost anual de 172.000 euros que és finançat per la Generalitat Valenciana. La Xarxa Xaloc s’encarregarà de gestionar ajudes en matèria de lloguer i rehabilitació, regeneració urbana i en matèria de desnonaments, propiciant informació, assessorament i promovent l’accés a un habitatge digne i combatent la segregació urbana.
Per part seua, les noves bases de la Borsa de Lloguer Municipal que aborda el Govern local contemplen la inclusió de noves subvencions que es dirigeixen als propietaris amb l’objectiu de mobilitzar habitatge en desús. La convocatòria per a optar als incentius està oberta fins al 7 de desembre.
Cada propietari rebrà 1.500 euros anuals i fins a 2.900 per a reformes d’interior a canvi de cedir un pis a un lloguer protegit, amb un preu de 4 euros per metre quadrat, a la llista de demandants de la Borsa de Lloguer Municipal. Així mateix, l’Ajuntament s’ocuparà de l’elaboració i seguiment del contracte d’arrendament i de l’assessorament de les incidències que li puguen sorgir.