Castelló reforça el seu posicionament com a destí segur, sostenible i de qualitat en Fitur

  • Marco destaca l'àmplia oferta turística de la ciutat amb esdeveniments com ‘Escala a Castelló’, el SOM Festival i les festes de la Magdalena

VilaWeb
Redacció
22.01.2022 - 11:41
Castelló ha reforçat el seu posicionament com a destí segur, sostenible i de qualitat en la Fira Internacional de Turisme (Fitur) de Madrid, durant la qual ha revalidat la Q de qualitat turística pels serveis que presta i ha projectat una oferta adaptada a la situació epidemiològica, amb esdeveniments consolidats com a Escala a Castelló i el SOM (Summer of Music) Festival, proposades com la Ruta de la Ceràmica i l’I Congrés de Tapes Ciutat de Castelló, a més de les festes de la Magdalena i altres activitats que potencien la pràctica de l’esport i el gaudi dels entorns naturals de Castelló com són les seues platges i rutes senderistes. Sota el lema Castelló. Tenim molt per compartir, la ciutat ha mostrat en l’aparador turístic més internacional els seus recursos turístics.

“Fem un balanç positiu d’aquesta edició de Fitur, en la qual s’ha reforçat Castelló com a destí segur i sostenible, d’experiències, naturalesa, festes i esports, en un context encara complex per la covid-19 i condicionat per les mesures de protecció i prevenció davant la pandèmia”, ha explicat l’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco. “Ha sigut una fira en la qual hem pogut anunciar els set primers vaixells històrics que participaran en la pròxima edició d’Escala a Castelló, del 21 al 25 d’abril, que esperem que puga ser la més potent de les organitzades fins ara”, ha apuntat Marco. A més, “hem començat a revelar també el cartell del SOM Festival, que se celebrarà del 4 al 21 d’agost, i que ens posiciona en el mapa internacional dels esdeveniments musicals”. “Les festes de la Magdalena, declarades d’interés turístic internacional, i que recuperarem del 19 al 27 de març després de dos anys sense poder celebrar-les, han ocupat també un espai important en aquesta fira”, ha apuntat la primera edila.

La regidora i presidenta del Patronat Municipal de Turisme, Pilar Escuder per part seua, ha destacat “el treball realitzat durant aquests dies en Fitur, en els quals, al marge de donar a conéixer la nostra oferta turística, també hem iniciat nous contactes amb agents turístics mitjançant una sèrie de reunions en matèria de turisme familiar, de producte turístic o d’esdeveniments”.

Balanç 2021

D’altra banda, Escuder ha donat a conéixer les dades de balanç en atencions en les oficines d’informació turística de Castelló corresponent a l’últim any, que són 21.646 atencions. “És una xifra que pràcticament duplica la de l’any 2020, més marcat per la situació epidemiològica i per les restriccions derivades d’aquesta, i que posa de manifest que Castelló s’ha consolidat com un destí segur, especialment per a un turisme familiar i de proximitat, en un context encara complex”, ha explicat la regidora.

Quant a les visites guiades que s’organitzen des del Patronat Municipal de Turisme, el 2021 es va tancar amb 1.309 participants. Complint amb les mesures i restriccions davant la covid-19 vigents a cada moment, l’últim any es van realitzar 42 visites guiades d’una dotzena de temàtiques. La de la Ruta de la Ceràmica es va oferir en set dates, amb un total de 146 participants; de Senderisme i Patrimoni es van realitzar quatre, amb 291 assistents; la de El Modernisme i l’arribada del ferrocarril va atraure a 154 persones en els seus quatre passes; El Grau i la vida marinera es va programar dues vegades i va reunir en total a 50 persones; Pirates en les nostres costes es va realitzar en set ocasions, amb 194 participants; Essència de Castelló la van seguir 109 persones distribuïdes en sis dates; Castelló a la fresca; tres cultures, tres històries es va planificar en tres ocasions, amb 81 assistents; Castelló Medieval: entre senyors i ordres militars es va desenvolupar una vegada, amb 28 persones; Na Violant d’Hongria, reina de Castelló, va atraure a 81 persones en tres passes; la Ruta botànica pel parc Ribalta va ser seguida per 54 persones l’únic dia que es va oferir; i la visita guiada a la Basílica de Lledó, per 16 persones; i Castelló amb mirada infantil ha tingut 105 assistents en total en les tres ocasions que s’ha programat.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem