Castelló promocionarà a FITUR l’ampliació de la temporada de platges per a aconseguir la desestacionalització

  • L'ajuntament organitzarà en la fira una recreació de la Desfilada de Gaiates amb més de 60 representants de les festes per potenciar el caràcter internacional de la Magdalena

VilaWeb
Redacció
17.01.2017 - 09:03

L’Ajuntament de Castelló promocionarà en Fitur 2017 la seua aposta ferma pel turisme i per la desestacionalització del sector i per a açò, s’anunciaran les mesures que es van a impulsar gràcies a l’augment d’un 26% en el pressupost del patronat municipal. Així ho ha manifestat la regidora delegada de Turisme, Patricia Puerta, en la reunió del Consell Rector que s’ha celebrat aquest matí en el propi ajuntament i a la qual ha assistit l’alcaldessa, Amparo Marco. De fet, el patronat ha previst per a cadascun dels dies de fira, des del dimecres 18 fins al dissabte 21, la presentació de les diferents novetats, distribuïdes en quatre grans àrees, “des dels serveis de platges; passant pels esdeveniments esportius; la posada en valor de la nostra gastronomia i les festes fundacions de la Magdalena, declarades d’interès turístic internacional”, segons ha apuntat Marco després de la reunió.

L’ampliació de la temporada, els nombrosos esdeveniments esportius -amb especial esment a la Marató que atrau a milers de visitants fins a la ciutat-, el III Congrés de Gastronomia&Vi i les Festes de la Magdalena són algunes de les iniciatives que es donaran a conèixer en una de les fires més importants del món en matèria turística i pel qual l’any passat van passar més de 230.000 visitants, entre professionals i públic en general. Després del gran èxit que va tindre l’any passat la representació de la “Romeria dels Canyes”, l’ajuntament ha organitzat una recreació de la “Desfilada de Gaiates” de la Magdalena, en la qual participaran més de 60 representants del món de la festa, i que tindrà lloc el dissabte 21.

Segons ha explicat l’alcaldessa, l’augment en un 26% del pressupost del Patronat Municipal de Turisme, que enguany aconseguirà els 1,3 milions d’euros, “és una garantia del ferm suport que aquest govern ha volgut prestar a un sector fonamental per al creixement econòmic i la consegüent creació d’ocupació en la nostra ciutat”.

L’alcaldessa ha aprofitat per a recordar que també s’està en ple procés de redacció del Pla Estratègic de Turisme, “el primer amb el qual explicarà la ciutat de Castelló, i que també ens va a permetre, a més d’allargar la campanya de platges, potenciar la dinamització del litoral, impulsar el turisme gastronòmic i engegar nous programes com les rutes guiades per la ciutat, entre altres iniciatives”.

“Coneixem el potencial turístic de la nostra ciutat i volem traure-li el màxim partit, explorant nous nínxols de mercat i ampliant el ventall de turistes que vénen a gaudir dels nostres atractius. Perquè Castelló és molt més que sol i platja; és cultura, és naturalesa, és gastronomia, és festa, és tradició, és esport… és una terra per a gaudir amb tots els sentits” ha conclòs la primera edil.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem