17.01.2017 - 09:03
L’Ajuntament de Castelló promocionarà en Fitur 2017 la seua aposta ferma pel turisme i per la desestacionalització del sector i per a açò, s’anunciaran les mesures que es van a impulsar gràcies a l’augment d’un 26% en el pressupost del patronat municipal. Així ho ha manifestat la regidora delegada de Turisme, Patricia Puerta, en la reunió del Consell Rector que s’ha celebrat aquest matí en el propi ajuntament i a la qual ha assistit l’alcaldessa, Amparo Marco. De fet, el patronat ha previst per a cadascun dels dies de fira, des del dimecres 18 fins al dissabte 21, la presentació de les diferents novetats, distribuïdes en quatre grans àrees, “des dels serveis de platges; passant pels esdeveniments esportius; la posada en valor de la nostra gastronomia i les festes fundacions de la Magdalena, declarades d’interès turístic internacional”, segons ha apuntat Marco després de la reunió.
L’ampliació de la temporada, els nombrosos esdeveniments esportius -amb especial esment a la Marató que atrau a milers de visitants fins a la ciutat-, el III Congrés de Gastronomia&Vi i les Festes de la Magdalena són algunes de les iniciatives que es donaran a conèixer en una de les fires més importants del món en matèria turística i pel qual l’any passat van passar més de 230.000 visitants, entre professionals i públic en general. Després del gran èxit que va tindre l’any passat la representació de la “Romeria dels Canyes”, l’ajuntament ha organitzat una recreació de la “Desfilada de Gaiates” de la Magdalena, en la qual participaran més de 60 representants del món de la festa, i que tindrà lloc el dissabte 21.
Segons ha explicat l’alcaldessa, l’augment en un 26% del pressupost del Patronat Municipal de Turisme, que enguany aconseguirà els 1,3 milions d’euros, “és una garantia del ferm suport que aquest govern ha volgut prestar a un sector fonamental per al creixement econòmic i la consegüent creació d’ocupació en la nostra ciutat”.
L’alcaldessa ha aprofitat per a recordar que també s’està en ple procés de redacció del Pla Estratègic de Turisme, “el primer amb el qual explicarà la ciutat de Castelló, i que també ens va a permetre, a més d’allargar la campanya de platges, potenciar la dinamització del litoral, impulsar el turisme gastronòmic i engegar nous programes com les rutes guiades per la ciutat, entre altres iniciatives”.
“Coneixem el potencial turístic de la nostra ciutat i volem traure-li el màxim partit, explorant nous nínxols de mercat i ampliant el ventall de turistes que vénen a gaudir dels nostres atractius. Perquè Castelló és molt més que sol i platja; és cultura, és naturalesa, és gastronomia, és festa, és tradició, és esport… és una terra per a gaudir amb tots els sentits” ha conclòs la primera edil.