10.02.2017 - 09:42
El Pla General de Castelló projecta un eix ciclista i per a vianants que connectarà el parc Mèrida, al costat de Salera, amb els jardins de Censal. El document, ara en fase de participació ciutadana en els barris, pretén articular la mobilitat ciclista i de vianants entre aquestes zones verdes, una situada a l’Oest de la ciutat i l’altra a l’Est, a través d’un recorregut d’uns dos quilòmetres. És una de les propostes que s’han abordat avui en la reunió celebrada en la Tinença d’Alcaldia del Districte Sud per a analitzar l’entorn de l’avinguda de València i Gran Via.
El regidor d’Ordenació del Territori, Rafa Simó, ha destacat la reiterat l’aposta pels connectors ciclistes i per a vianants “amb l’objectiu de fomentar una mobilitat alternativa al vehicle privat amb uns recorreguts que connecten punts d’interès, com a zones verdes, donant més espai a vianants i ciclistes amb el disseny de voreres més àmplies i carrils bici i amb la utilització d’un paviment adequat”. cal destacar que en el seu recorregut aquest eix passa entre l’institut Vicent Castell i el col·legi Antonio Armelles, de manera que potencia la mobilitat sostenible en un entorn com els centres docents.
No és l’únic corredor ciclista i per a vianants previst en l’entorn analitzat avui ja que també s’atorga a l’avinguda Vila-real la consideració com a element de la xarxa primària que articule la mobilitat a peu i amb bicicleta.
La reunió ha comptat amb la participació dels regidors Rafa Simó i Patricia Puerta, tinent d’Alcaldia del Districte Sud, per part de l’equip de Govern a més de les explicacions tècniques a càrrec de Fernando Calduch, coordinador de l’àrea de Desenvolupament de la Ciutat, i de Consuelo Leal, cap del departament de Planejament Urbanístic. Les principals propostes veïnals s’han centrat en la mobilitat, com la dotació de més carrils bici o la millora del transport públic; la necessitat de millorar el clavegueram de l’avinguda de València; l’augment d’equipaments com la instal·lació d’un centre polifuncional o la millora de les zones verdes.
Quant al sistema viari, les avingudes Casalduch, Parc de l’Oest, València, Gran Via i Pascual Asensio es considera com a eixos clau per a articular la connectivitat i accessibilitat del tràfic rodat en tota la zona. En aquest sentit, cal destacar que el Pla General preveu obrir el tram de carrer que permetrà perllongar Jacinto Benavente per a connectar la Gran Via i l’avinguda Vila-real.
Respecte a les zones de nova urbanització, es manté la unitat d’execució prevista l’any 2000 però que ara passa a denominar-se Gran Via amb una superfície de 55.900 metres quadrats. En aquesta unitat es preveu una xicoteta modificació de l’àmbit per a incloure una part de la calle Cap Sant Antonio que permeta obrir-la a l’ús públic. A més, també es modifica l’ordenació prevista en el planejament anterior de manera que es reestructuren els espais verds a càrrec de la unitat d’execució. Així, a la zona verda de 1.730 metres quadrats ja existent se sumarà una altra nova de quasi 6.000 metres quadrats.
En el nucli consolidat, es proposa una regulació més homogènia de les altures de l’edificació, evitant el criteri que l’altura s’establisca en funció de l’amplària de cada carrer amb la intenció que les pomes tinguen una major homogeneïtat. Així, s’atendrà a la tipologia de l’edificació, a la morfologia de les pomes, a l’estructura urbana i a la història de cada zona per a regular les altures.
En els altres casos, es proposa mantenir les tipologies de les edificacions existents i consolidades, ja siga edificació aïllada en bloc, de caràcter múltiple o unitari o bé siga la tipologia de volum (específic o de contenidor).