Castelló organitza al costat d’Unicef les I Jornades Formatives sobre Ciutats Amigues de la Infància

  • La formació, que tindrà lloc el 7 i 8 d'octubre, abordarà la promoció dels Drets de la Infància i la participació infantil

VilaWeb
13.09.2020 - 09:00

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat al costat d’Unicef les I Jornades Formatives sobre Ciutats Amigues de la Infància en les quals s’abordaran, de manera virtual, temes com la promoció dels drets de la infància, el foment de la participació infantil, l’elaboració de Plans d’Infància i Adolescència, la creació, el funcionament i dinamització dels Consells Municipals d’Infància i Adolescència amb l’objectiu d’intercanviar i conéixer diverses experiències municipals. Les jornades es desenvoluparan de manera online els dies 7 i 8 d’octubre.

La regidora de Benestar Social, Dependència i Infància, Mary Carmen Ribera, ha recordat que Castelló va ser reconeguda en 2018 com a Ciutat Amiga de la Infància, un segell que posa en valor el compromís i l’esforç que ha realitzat l’Ajuntament per a situar a la infància i l’adolescència en el centre de la seua agenda política. “Des del govern municipal hem impulsat iniciatives perquè la nostra ciutat siga un lloc en el qual els xiquets, xiquetes i adolescents tinguen veu i realitzen propostes sobre la ciutat que volen”, ha indicat Ribera. En aquest sentit, ha recordat que Castelló ja compta amb un Consell Municipal de la Infància i l’Adolescència, un òrgan de marcat caràcter consultiu que va nàixer amb l’elaboració del I Pla municipal de la Infància de Castelló.

La regidora ha citat aquesta creació del Consell Municipal de la Infància i l’Adolescència, l’elaboració del I Pla municipal d’Infància i Adolescència, així com el reconeixement per part d’Unicef com a Ciutat Amiga de la Infància com les “fites del compromís municipal per incorporar la mirada i les propostes dels més joves”.

La formació està dirigida a personal tècnic, dinamitzadors i dinamitzadores de grups infantils i/o adolescents, personal docent i a totes aquelles persones interessades. En les jornades participaran la Direcció General d’Infància i Adolescència, Rosa Molero, i personal tècnic d’Unicef i de diversos municipis reconeguts com a Ciutats Amigues de la Infància per a abordar la incidència en el treball de la participació infantil tant en municipis com en centres educatius i la promoció dels Drets de la Infància i la dinamització de la participació infantil.

Per a accedir a les sessions online, que es desenvoluparan de 10 a 11.30 hores, és necessària la inscripció prèvia a través de http://bit.ly/InscripcióIJornadesInfància.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem