23.03.2017 - 09:58
El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha visitat Castelló amb motiu de les festes de la Magdalena i, en concret, el Mercat Gastronòmic situat en la plaça Santa Clara junt a l’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco; la regidora d’Impuls de l’Activitat Econòmica, Patricia Puerta, i el gerent del Mercat Central, José Luis Hernández.
L’alcaldessa ha agraït la col·laboració de l’Agència Valenciana de Turisme per a situar a Castelló en el mapa del turisme i per sumar-se a iniciatives que persegueixen posar en valor el producte local, com és el Mercat Gastronòmic. En aquest sentit, Marco ha destacat que l’Ajuntament de Castelló ha signat un conveni que “permetrà celebrar dues edicions anuals del Mercat Gastronòmic, una coincidint amb les festes de la Magdalena i una altra en el segon semestre de l’any”. A més, s’ha acordat que “el 15% dels beneficis que s’obtinguen es destinaran a impulsar activitats de dinamització del Mercat Central”, del que la primera edil ha destacat el seu “paper com a motor econòmic del centre de la ciutat”.
El secretari autonòmic de Turisme ha felicitat l’Ajuntament per situar la gastronomia en el centre del relat turístic de la ciutat i ha aplaudit les polítiques municipals per a potenciar Castelló com a destinació turística. Per la seua banda, el gerent del Mercat Central, José Luis Hernández, ha agraït el suport al Mercat Gastronòmic i ha qualificat de “èxit” l’afluència de públic en el que portem de festes fundacionals. Hernández ha admès que aquesta iniciativa, que tindrà una segona edició en els pròxims mesos, ajuda a posar en valor els productes del Mercat Central i contribueix a dinamitzar tant el Mercat com els comerços dels voltants.
Colomer ha aprofitat la seua visita a Castelló en plenes festes de la Magdalena per a anunciar que els hotels de la ciutat “registraran una ocupació mitjana superior al 88% durant aquest cap de setmana vinent, l’últim de la Magdalena, un percentatge que augmentarà tenint en compte les reserves d’última hora i se situarà per sobre del 90%”.
A més, ha explicat que aquestes dades resulten d’una enquesta telefònica que ha elaborat l’Agència Valenciana del Turisme a una mostra d’hotels de la ciutat de Castelló, que representa prop del 50% de les places oferides. Francesc Colomer ha assegurat que aquesta ocupació “suposa més de 26 punts per sobre de la mitjana d’un cap de setmana del mes de març en la ciutat de Castelló”; així mateix ha indicat que “els establiments hotelers de la ciutat ja tenen el 91% de les seues places reservades per a la nit del dissabte”. Segons el secretari autonòmic de Turisme, “les dates en les quals se celebren les festes enguany, després de la setmana fallera ens fan ser molt optimistes perquè les previsions d’ocupació se superen durant aquest cap de setmana”.
El titular de Turisme ha volgut ressaltar el caràcter festiu i la popularitat d’aquestes festes, així mateix, ha indicat que “una vegada més, les nostres festes, senyal d’identitat de la Comunitat Valenciana, tornen a estar molt presents tant en l’àmbit nacional com a internacional i suposen un excel·lent reclam turístic per a visitar la nostra destinació”.
Finalment, Colomer ha animat a tots els visitants “a gaudir i a viure la Magdalena; una festa que reflecteix l’expressió viva i popular d’un poble”. “Són unes dies on es barreja la tradició, la indumentària, els monuments artístics, la gastronomia i la pirotècnia”, ha apuntat.