12.12.2020 - 20:13
El 30% de les parades de transport urbà de Castelló oferirà informació en temps real sobre el funcionament de les diferents línies a les persones usuàries del servei. La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de Castelló acaba d’aprovar l’expedient de contractació per al subministrament i instal·lació de panells d’informació dinàmica i visual mitjançant tecnologia SAE (Sistemes d’Ajuda a l’Explotació) en 41 noves parades de la xarxa local. El pressupost de l’operació, una de les dotze incloses en l’Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible i Integrat (EDUSI) de Castelló i cofinançada també pels fons europeus FEDER, és de 494.449,56 euros.
L’objectiu d’aquests panells d’informació dinàmica és proporcionar en temps real dades d’interés per a les i els usuaris del transport públic local, com els terminis d’espera segons destins, el desviament de línies, incidències o qualsevol altre missatge referent a l’estat del servei. L’actuació preveu ampliar aquesta tecnologia a 41 noves parades. Amb elles, quasi el 30% de les 250 que, segons dades del Pla de Mobilitat, integren la xarxa de transport públic de Castelló, oferiran dades en temps real, enfront de l’11% que ja disposa d’aquesta mena de panells en l’actualitat.
La tecnologia SAE permet estar al corrent de qualsevol novetat de la línia en múltiples suports, la qual cosa facilita la seua consulta en qualsevol moment i lloc, facilitant la mobilitat i els desplaçaments per la ciutat. Els nous panells augmentaran la qualitat del servei i les prestacions de les parades. “Volem una ciutat per a totes i totes, en la qual siga fàcil moure’s, i per a això és necessari prestar un servei de transport públic de qualitat que ajude a minorar els desplaçaments en vehicle privat i reduir així les emissions de CO₂. Continuarem apostant per la mobilitat sostenible”, ha explicat l’alcaldessa, Amparo Marco.
La tecnologia SAE en la xarxa de transport públic és una manera de mesurar la qualitat del sistema de transport, en poder proporcionar al segon dades d’interés sobre la regularitat en el compliment d’horaris i freqüències i, per tant, baremar la fiabilitat percebuda per la ciutadania. També és una eina eficaç a nivell intern, per a una millor gestió de la regulació i una adequació de la planificació posterior.
Cal recordar que a través dels fons FEDER i dins també del marc de l’EDUSI, les millores en les parades de bus urbà s’han vist reforçades després de la implementació en 17 d’elles de plataformes de PVC versàtils i adaptables que amplien l’espai d’espera per a les persones usuàries d’autobusos. “Amb elles es guanya en accessibilitat i es millora la seguretat dels qui les utilitzen, perquè impedeixen que els vehicles que circulen pel carrer envaïsquen aquest espai; a més d’aconseguir una espera més còmoda”, recorda Marco.