Castelló obri un canal de Whatsapp per a la cita prèvia i activa un projecte pilot amb tauletes

  • L'objectiu és agilitzar els tràmits, reduir l'ús del paper i els temps d'espera i respectar les mesures preventives davant la covid

VilaWeb
Redacció
10.03.2021 - 16:03

L’Ajuntament de Castelló ha obert un nou canal per a sol·licitar cita prèvia a través del Whatsapp i ha activat un projecte pilot de tauletes biomètriques. Dues iniciatives impulsades des de les regidories d’Administració Electrònica i Innovació Digital i Atenció Ciutadana que tenen com a principals objectius l’agilització dels tràmits municipals i la reducció de l’ús del paper i dels temps d’espera. A més, eviten que la ciutadania i el personal municipal hagen de manipular documentació, de manera que es respecten les mesures preventives sanitàries derivades de la covid-19.

La regidora d’Administració Electrònica i Innovació Digital, Monica Barabás, ha posat en valor “els avanços que estem donant per a digitalitzar la gestió municipal, de manera que es facilite a la ciutadania la realització de qualsevol tràmit, i més en un context de pandèmia com el que estem vivint”. “A través del nou canal de Whatsapp i del projecte per a implantar tauletes biomètriques, oferim més facilitats als veïns i veïnes de Castelló en les seues tramitacions”, ha destacat la regidora.

Així mateix, Barabás ha recordat que l’Ajuntament va activar durant l’últim any la nova Seu Electrònica, “una eina a la qual es pot accedir a través de l’enllaç seuelectronica.castello.es que facilita les gestions de la ciutadania i ofereix més funcionalitats que l’anterior, sent més intuïtiva, accessible i àgil”. Així, entre altres funcions, possibilita “la creació de formularis específics adaptats a cada tràmit o la possibilitat d’aportar nova documentació a un expedient ja existent a l’Ajuntament”.

El regidor d’Atenció Ciutadana, Ignasi Garcia, ha valorat els dos nous serveis de Whatsapp i tauletes com “totalment necessaris” per a “millorar la qualitat de l’atenció ciutadana a l’Ajuntament, una atenció que progressivament es traslladarà a l’entorn digital i simplificarà les tramitacions tant per a l’administració com per a les veïnes i els veïns”. L’edil també ha posat l’accent en el caràcter sostenible d’aquestes accions perquè “eviten desplaçaments i minimitzen el consum de paper”.

Garcia ha recordat que, no obstant això, l’atenció presencial “és fonamental per a oferir un servei públic integral i inclusiu” i en aquest aspecte ha posat en valor els sistemes de cita prèvia implantats en la pràctica totalitat de les tramitacions des de maig de 2020 i que han permés “acabar amb les cues i oferir una atenció molt més personalitzada i efectiva”.

El número de telèfon de Whatsapp a través del que es pot demanar cita prèvia amb l’Ajuntament, és el 666934000. Els usuaris hauran d’afegir el número a la seua llista de contactes del mòbil i després d’una salutació inicial, aniran rebent missatges amb tota la informació sobre els tràmits i seus per als quals es pot sol·licitar cita prèvia, l’oficina en la qual desitgen ser atesos, la categoria del tràmit i les dates i hores disponibles. El sistema permet tant sol·licitar com anul·lar cites. Entre altres tràmits, el servei per Whatsapp permet demanar cita per a gestionar les Ajudes Parèntesis per als sectors més afectats per la pandèmia, temes d’impostos i taxes, urbanisme, habitatge, bons de transport, atenció integrada, gestió cadastral, sanitat, consum, comerços i mercats i ocupació.

Respecte a les tauletes biomètriques, la implantació d’aquest servei es farà escalonadament, partint d’un projecte pilot que s’ha posat en marxa en la tinència d’alcaldia del districte Oest, que hui han visitat Barabás i Garcia, i sobre uns tràmits concrets. Això permetrà a l’Ajuntament poder analitzar els temps requerits per a les assistències sobre diferents tràmits i realitzar un desplegament amb garanties de més dispositius en els diferents centres d’atenció. La tauleta utilitzada per a recollir la signatura del ciutadà/a, és un dispositiu que permet escriure manuscritament i, a més, és capaç de recollir dades biomètriques (pressió, velocitat, traç) de manera que puga garantir la validesa i integritat de la signatura realitzada sobre aquest.

Ara, el sistema permet demanar l’autorització de l’accés a la zona de vianants del centre històric, la targeta d’aparcament per a residents en zones d’estacionament limitat, la targeta del transport urbà per a persones amb beca universitària i l’autorització d’estacionament per a vehicles que transporten persones amb mobilitat reduïda. També es pot sol·licitar el fraccionament i ajornament de pagaments i la devolució parcial per baixa de l’Impost per a Vehicles de Tracció Mecànica (IVTM).

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem